|
|
|
|---|---|
|
BMW 523i-96 Har bytt batterier i fjärren, och försökt initiera den, genom att dra ut säkringen i bagaget, vänta 10 sek, stoppa tillbaks den, inom 3 sek trycka AV värmaren, sedan direkt efter slå PÅ den. Ingenting händer. Har kollat att det är ström på säkringen, att det inte är ärgat på kontakterna i värmaren, jag har jord där, och jag har 12v på matningen. Det som saknas är startsignal (har ej manuell start) Så nu letar jag mottagaren till fjärren, var är den?! Vet nån om jag kan tvinga igång värmaren genom att mata stift 1 med 12v, eller backmatar jag sönder nåt i mottagardelen som jag inte hittar och kan dra ut? Hilfe som min tyskafröken hade sagt. | |
| För att göra forumet bättre svarar jag på min egen fråga. Mottagaren sitter höger bak, i höjd med låset för dörren bakom sitsen/tyget...lyft den lilla biten rakt upp ett par cm. och dra ut så ser du den, sitter med en 10mm mutter. | |
|
Fick du igång värmaren? Mvh /Robert |
|
| Har bytt batteri på min fjernkontroll til webasto(bensin)men trengte ikke å initiera den på nytt den virket med en gang,det er typen med en antenn og en grønn lampe som blinker ingen display. | |
| Nej, den är sten död. Går på tidur, men inte på fjärr. Har testat allt, med tändningen i olika lägen osv. Någon som har ett generalknep? Ska bygga in gsm- styrning nästa vecka, men fjärr är bra att ha det oxå... Speciellt när det redan sitter | |
| Vad kostade gsm styrning och är det något stort ingrepp att installera? | |
| Jag betalar 2000 kr, det är i princip 3 kablar som ska kopplas. Plus, minus, startström till värmaren | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.