|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Har just blivt med 325 Xi touring-06. Jag funderar på att byta sommarhjulen som är kantstötta och slitna, till något annat. (225 X 17 runt om). Om jag har förstått det hela rätt finns det restriktioner ang. storlek och bredd till Xi´n eftersom den är fyrhjulsdriven. Skall jag hålla mig till 17 tum, med samma bredd runtom, eller kan jag gå upp till 18 tum och bredare bakdäck? Tacksam för inputs, då jag är rejält vilse i hjulpannkakan! | |
| E91 skull det ju vara förståss! | |
|
Du kan köra med de flesta original-fälgarna till E9X-serien inkl. M-sportfälgarna med bredare bak tex 18" M193. Här är ett urval från realoem Länk Btw. om du har en touring heter den E91, E92 är coupén. |
|
| Jag har 18" på min E91 325 och har 255:or bak. Inga problem. | |
|
Hej Tack för svar. Om jag fattat det hela rätt kan jag alltså åka med 225/40/18 fram och 255/35/18 bak, utan att fyrhjulsdriften tar skada? Jag har alltså en 325 Xi (E91). |
|
Roffa1 |
Baader Meinhof wagen: Precis den storleken satt från fabrik på min E90 x-drive. I dagsläget har jag gått upp till 19" som också fungerar utmärkt bra. Drar dock mer soppa med 19" |
Roffa1 |
Kolla Powerbörsen där hittar du mina 18" orig Stjärneker 287 till salu, skicka PM vid intresse. Dessa är till X-drive med rätt spårvidd,osv. |
| Det är ingen skillnad på ET mellan bakhjulsdrivna och xDrive för E9x. Alla original fälgar för E9x passar på din 325xi. | |
|
Hej! Tack för alla inputs. Någon i bekantskapskretsen berättade för mig att man absolut inte skall ha brdare däck bak än fram på fyrhjulsdrivna bilar. Speciellt fyrhjulsdrivna Volvo är tydligen känslig för detta. Men detta kanske inte gäller för BMW´s modeller (hoppas det inte gör det, för det blir mycket snyggare med lite bredare bakdäck). |
|
| Det var inte skillnader i omkrets mellan bak och framhjulen som Volvos fyrhjulsdrivna bilar var känslig för? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.