AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
507

Bilen läckte något..

Imran
Kan nån hjälpa mig å ta reda på vad det var för vätska som rann ner under min motor idag? Jag parkerade bilen ´å skulle hem när jag såg droppar utav något under bilen å där jag hade bilen innan jag skulle fickparkera. Nu undrar jag om det är nån som vet vad det var för vätska? Det var inge olja av något slag vad jag vet. Inte heller spolarvätska. Kan det ha varit kylvätskan? eller bromsvätska? Jag luktade på vätskan men kände ingen lukt. Kan det kanske ha varit regn vatten som har samlat sig ? Hjälp! :/

Imran
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har du AC?
I såfall är det säkerligen kondensvatten!
Det är helt naturligt eftersom luftfuktigheten kondenseras vid värmeväxlaren, denna vätska leds sedan ut genom en dräneringsslang - inget att oroa sig för.

Mvh
Imran
Tjabba!

Jo jag har AC, men saken är det att min AC inte fungerar. Den har varit ur funktion ett bra tag. Kan den läcka även om AC inte fungerar?

Imran
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nja, kondensvatten är ju en följd av temperaturskillnaderna mellan luften och värmeväxlaren.

Din teori om regnvatten eller liknande skulle kunna stämma.

Varifrån verkade vätskan komma?

Tänkbara vätskor från bilen:
Kylarvätska
Servoolja
Spolarvätska
Motorolja
Växellådsolja
Differentialolja
Bensin

Har jag glömt någon?

Mvh
Imran
Kylarvätska - Luktar det nåt?
servoolja - ?
regn vatten - kanske
spolarvätska - inte det
motorolja - inte det
väcellådsolja - tror inte det
differentialolja - vad fan är det?
bensin - nej

alltså kan det ha varit nåt av de 3 första.
Jag tror inte att det var nå olja så servoolja tror jag inte att det var. Vätskan torkade ganska snabbt oxå. hmmm
KL
194
KL
525 TDSA Touring -93
om du har glykol i kylarn, så borde det inte dunsta särskilt snabbt. smakar sött om man vågar prova lite på tungan :b , tycker det låter som regnvatten..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.