|
|
|
|---|---|
|
Vill handla liten fyrhjuling till grabben, och lurar på om den går in i bagaget. Nån som vet eller har måtten? Overall length 1260 mm (49.6 in) Overall width 760 mm (29.9 in) Overall height 745 mm (29.3 in) | |
| Bredd och längd är inga problem, utan det är höjden som kan strula när den ska in. En Ikea Ektorp fåtölj får precis plats utan nerfällda säten och den är ca 65 cm hög. | |
|
är du säker på djupet? har trixat men en urban jungle tvilling vagn och den fick inte plats på längden men på tvären... frågan är om man kan tjäna 10cm på att fälla styret samt om det går enkelt att fälla det... det ser högt ut på bilder, kolla suzuki lt 50 |
|
| Tämligen - med sätena fällda och framsätet i riktig "kärring" position så går Ikeas Billybokhylla in, så då är det 202cm. | |
|
Just. Men om man ponerar att ungarna som skall åka på den även ska med, vad snackar vi då om? alltså utan fällda säten. |
|
| Runt 90cm (jag sitter i den nu och hade frugans måttband bredvid mig), men fåtöljen är sluttande, alltså lägre på ena sidan så den klarar rutans lutning. Men sätt en unge fram och en höger bak, så fäller du sätet 60% - det borde ändå klara bredden. Problemet är nog höjden. | |
|
Där sket det sig. Urban Jungle Mått H-36 B-73 L-105 5-seriens bagage mäter alltså inte ens en meter i djup... konstigt |
|
|
Spännande vad är det då för bredd på 60% fällda säten? och om man kör med öppen lucka, kommer då framhjulen stå inne i bilen eller utanför. ska ju inte åka långt. verkar vara ganska tajt i vart fall... |
|
| Hjulens mitt borde hamna mitt på tröskeln - det fanns ngn centimeter över med stolen plus ngn cm i bakkant pga insynsskyddet. Ge mig 5 min så ska jag springa ner och mäta. | |
| Lucköppningen är ca 73cm, djupet ca 90. Baksätet nerfällt 60% är ca 68. Så det blir nog tight utan fällda säten bak. Men om det ej är långt: sätt en unge fram, in med atv och sen en unge bredvid den. Se till att ha tonade rutor bara.. ;-) | |
|
Heja! |
|
| Barnvagnen vi har är 103 cm lång i ihopfällt läge. Den går precis in på längden ( djupet ). men det är riktigt tajt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.