|
|
|
|---|---|
|
Min koppling försvann helt och hållet. Dvs. man kunde trampa pedalenb i botten utan något som helst motstånd. Misstänkte då att en av kopplingscylindrarna börjat läcka då det inte fanns någon vätska i kärlet. Inga uppenbara läckor lokaliserades men efter lite om och men såg jag att det droppade från framkant av växellådan när jag försökte lufta systemet. En massa vätska gick in, men ingen kom ut genom luftningsslangen. Kände mig då hyfsat säker på att slavcylindern var boven i dramat och köpte en ny sådan hos BMW. Efter några timmars skruvande idag (ja, det är trångt och jag har ingen rutin) satt den nya cylindern på plats och jag började åter lufta systemet. Trilskas lite med luftnbingen och precis när jag för första gången börjar känna att det är lite motstånd i kopplingspedalen fräser det till och allt tryck försvinner igen. Kikar under bilen och visst är det rena Niagarafallet på samma ställe igen. Inte jättelätt att krypa in under bilen och få en bra bild, men jag hoppas någon med koll känner igen sig: [img]Länk Tyckte inte att jag använde nämnvärt med våld för att få slavcylindern på plats så jag borde inte haft sönder den. Några idéer på var felet ligger? Så vitt jag ser så är det ju bara slavcylindern som bör kunna åstadkomma det här fenomenet, men jag är mest en irriterad amatör så jag vet inte. Använde DOT5.1 bromsvätska då det känns osannolikt att någon haft DOT5 vätska i systemet tidigare. Oavsett vilket så bör inte några packningar ta stryk så här snabbt om man nu skulle råkat blanda silikon och glykolbaserad vätska. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.