AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.989

Låter som faann under bilen!

Ro
177
Roman2007
740 IA -95 E38

Faann!!! Problem igen!Help!!!!

Körde på en ganska djup brunnslock idag och i samma stund så började det låta under bilen som att ljuddämparn drogs i marken. Stannade och kollade- dämparn sitter som den ska..
Va fan kan det vara? Lät faktiskt mer när det var ojämt på vägen + när man svängde åt höger så lät det mer än när man svängde åt vänster.
Låter som att dämparn slår i nåt under bilen,,precis i mitten underbilen...

Merca gå och lägg dig!!!
BMW RULES!!!!
sc
356
scorpower
E61 523i 2006
kanske tryckts till så den går emot kardanen?
Ro
177
Roman2007
740 IA -95 E38

Måste ju fan va det,, för att det börjar låta så fort man börjar köra. E det farligt??

Merca gå och lägg dig!!!
BMW RULES!!!!
ce
29
cetex
325i -00
Det är väl inte optimalt om något ligger emot kardanen. Det är väl förmodligen värmeplåtar som ligger emot, och man får väl hoppas att dessa tar mest skada. (hellre trasiga värmeplåtar än kardan menar jag..)
Billigast är väl att åka in på en GDS-hall, typ ok, hissa upp bilen och kolla om det ser ut att vara istött någonstans? :)
Är det värmeplåten räcker det nog att det är ett hörn eller en liten kant som tar i för att det ska väsnas som fasiken iom att det blir resonans i det.

om den tar i, böj ut den litegranna så den ser jämn och fin ut så går det nog bra.
Ro
177
Roman2007
740 IA -95 E38

Tack för svaret cetex! Ska dit imorn!

Merca gå och lägg dig!!!
BMW RULES!!!!
ce
29
cetex
325i -00
ehum.. jag blev osäker nu när jag läste igen, om det var en djup grop som du drog ner ett hjul i så är ju risken stor att något stag tagit stryk, men jag kan inte för allt i världen komma på vad det skulle vara just nu.
Det känns även lite skumt om värmeplåten skulle tryckas upp mot kardan, värmeplåten är ju inte det första som tar i backen.. Eventuellt kanske avgassystemet gungat till och knäckt till i värmeplåten?
...
Det bästa är ju att hissa upp och undersöka, ser du inget så får du försöka hissa upp bakhjulen i luften så du kan snurra på de medans du står under bilen och lyssnar. :)
glöm inte att klottra här vad som skett.
Ro
177
Roman2007
740 IA -95 E38

Idag har jag lyft bilen på OK GDS...
Tog bort värmeplåtar och konstaterade att det är kardan STÖDLAGER som har tackat för sig!
Fy faann- det fanns typ ingenting kvar!Bara ringen kvar som dinglar nu.

Jag beställde en ny stödlager sats på mekonomen,,kommer imorn. Pris ca 630 kr. Dyrt men va fan ska man göra???

Jag skulle köra bilen t närmaste parkeringen längst gatan,,, satan va det small!!!Kändes som att kardanen skulle in genom golvet!!!

Jag fick köra 1-2 km / h för att det inte skulle smälla.
Körde typ 500 m på 30 min!

Ska byta det imorn!

Merca gå och lägg dig!!!
BMW RULES!!!!
ce
29
cetex
325i -00
Det borde man ju ha kunnat lista ut.. :D
kul att du hittade det, mindre kul att demontera kardanaxeln på en gds-hall :)
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Grattis till tråden med flest svordomar per inlägg :)
Ro
177
Roman2007
740 IA -95 E38

Jag monterade inte ner den utan kommer lämna in den på en verkstad,,,det blir typ samma pengar,.,,På GDS hall tar dom 120 i timmen... På en verkstad tar dom kanske 200-250 svart i timmen,,,, Orka hålla på o demontera skiten,,,+ att min sport dämp läcker i mitten...Så dom kommer fixa det med!

Till Hexagon- Varsågod!

Merca gå och lägg dig!!!
BMW RULES!!!!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Byt även hardyskivan samtidigt med stödlagret när avgassystemet redan är nere...

Mvh /Robert
Ro
177
Roman2007
740 IA -95 E38

Dom har redan fixat kardanen o satt dit den.. Bilen står klar men nu ska dämparn fixas... Jag väntar på pris fr dom...

Merca gå och lägg dig!!!
BMW RULES!!!!
Ro
177
Roman2007
740 IA -95 E38

Han fixade kardanen utan att ta ner avgas,,heh..

Merca gå och lägg dig!!!
BMW RULES!!!!
Ro
177
Roman2007
740 IA -95 E38

Kardanen gick på 1500

Avgas svetsningen gick på 1200, nu är det tätt och bra.

Bemmern e på bena igen!!!! Besiktning ska bokas!!!

Merca gå och lägg dig!!!
BMW RULES!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.