|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har precis bytt vevhusventilationen och alla slangar på en 320 E46-01 och nu är bilen slö direkt efter växling. Som att något inte hänger med? Någon som har varit med om samma fenomen? Måste men kalibrera spjällhuset om man lossar det? | |
| Jag råkade ut för samma sak i mitt fall var det att jag hade missat sätta tillbaks kamaxelgivaren..kolla så att alla kontakter sitter på sin plats | |
| Haha! Tack! Det var samma för mig :) | |
|
Är det här "uppgraderingen" för att undvika frusen vevhusventilation? Är det något som är knepigt att greja själv och hur lång tid tar det ca? Vart köper man helst sakerna? |
|
|
Japp, det var uppgraderingen. Vissa säger att det går att byta utan att ta bort insuget och det kanske det går på vissa modeller?! Jag kan säga att en som inte brukar skruva inte ska ge sig på det här. Det var ett rent helvete även för mig som skruvar väldigt ofta. Insuget måste bort på M54 och det är mycket som måste bort för att man ska kunna komma åt sruvarna under. Viktigast är att rengöra oljestickröret grundligt för det är oftast tätt där också. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Det går utan att ta bort bara man är tålmodig. Jag är en amatörmeck med betoning på amatör och jag redde ut det hela utan att rycka insug. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
man behöver mycket riktigt inte ta bort insug. ja bytte själv vevhusslangar plus cyklonen på min för några veckor sedan. bort med luftburk, tomgångsmotor, gasspjäll, kåpan på insuget och lite kablage... sen är det bara att klämma sej ner och lirka ut grejerna. riktigt trångt och pilligt men de går :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.