|
|
|
|---|---|
|
Håller på att ta ner bakaxeln på min Compact för bussningbyte och det innebär ju att man får koppla loss en hel del prylar, handbromsvajrarna bl.a. Hur sitter vajrarna fast ute vid trumman? Jag menar där vajern går in bärarmen och ut i trumman? Är de bara intryckta? Anledningen till att jag undrar är att de sitter så j-kla hårt så jag får inte loss dem. Har inte velat vålda för mycket för jag tänkte att de kanske är gängade i värsta fall (vilket innebär att jag får ta loss dem vid spaken också). Så hur sitter de? Är det bara att banka på tills de lossnar eller är de skruvade? ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 | |
|
Ser ut att vara itryckt bara Länk 628csi |
|
| Jag tror att det är samma bakvagn som på E30 och jag gjorde detta för många år sen på just en E30 och som 628csi sa så är de endast intryckta. Jag fick ut dom med våld(hammare och mejsel) och värme(minns inte om jag använde varmluftspistol eller gasolbrännare), till slut så lossnade dom... | |
|
Stämmer, likadan bakvagn som på E30. Och av realoem att döma så är dem "bara" intryckta. Lite rostlösande, mer våld och på att igen m.a.o. Tack för svar! ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.