AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.450

Ni som äger 550. Är ni nöjda?

Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Mina kära föräldrar köpte precis en bmw 550i från 06.
Har provkört den och är helt tagen av bilen.
V8 motorn höjer både glädjen och lyx känslan.

Denna fantastiska bil måste BMW vara riktigt nöjda med.
Jag är säker på att mina föräldrar kommer bli nöjda i längden.

Nån gång ifram tiden lär jag köpa V8 för det är verkligen outstanding.

För min del är denna bil den ultimata. Snabb men på ett harmoniskt sätt.

Hur gillar ni era 550. Är ni lika kära i bilen som jag är?

/ Mugellorot
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag kan iaf skriva på listan ang V8 ;)
gg
1
ggekko
550iA -06
Är riktigt nöjd med min!
Bilen passar mig perfekt: bra komfort, snabb, ganska diskret, underbar/harmonisk att köra.
Har faktiskt inte hittat något att klaga på förutom att det är väldigt svårt att köra lagligt med den.
Motorljudet är jag sjukt nöjd med, låter väldigt lite med tanke på motorn. Är ju relativt enkelt att få den att låta som ett monster men jag tycker att det känns fel på något sätt. Absolut inget ont om V8-vrål men när man kör långt är det skönt att ha "motorn utanför bilen".

Ja, en V8a lyfter verkligen en bil, det säkraste är nog att aldrig provköra någon! ;-)

Nackdelar är väl förbrukning i stadstrafik samt att en V8a ibland skapar en känsla av att bilen är något framtung med vissa understyrningstendenser. (Men så farligt är det inte)

Jag upplevde jag min 530 som lite smidigare, lättare och kanske något mer direkt med bättre vägkontakt i styrningen.

Fördelarna överväger dock nackdelarna enligt mig. :-)

Angående motorljudet så är det nog enbart i M modellerna som BMW vågar lyftar fram motorljudet ordentligt, tyvärr. Så vill man höra V8a motorn förutom vid kraftig acceleration är det väl byte av avgassystem (eller delar av det) som gäller.
det ær en kanon bil, billig att køpa och æga, drar inte så farligt, till å med min tjej som knappast vet vad ekonomisk kørning ær och lætta på foten ibland så drar den ca 0,95-1,0 blandad har en 550iM manuell 07a fungerar finfint på vintern med bættre æn vad jag hade trott, vældigt lætt att køra snællt..., kør dubbat 245/40 18"
Ne
150
Nenne68
535DA Touring -16 MSport
320DA Sedan -19 Msport
Jag är nog lika nöjd som ni andra. Har haft min sedan i höstas. Så klart ingen spargris vad gäller skatt, försäkring och bränsle. Men jag tycker det är värt varenda krona. Min bil rullar någonstans mellan 1000 och 1500 mil per år så bränslepåslaget är överkomligt. Min är också manuell och jag kan också komma neråt 0,9 men då är det landsväg och försiktig körning utan alltför mycket omkörning.
Skulle kunna tänka med lite mer sound. Någon som har några bra erfarenheter av att byta avgassystem?
jag anvænder bara bilen varannan månad och kør kanske runt 500-600mil per år då vi æger 2 till.

och vad gæller avgassystem så kontakta feritta, eller byta till eisenmann ljuddæmpare
Ma
154
Mannion10
320 E36-91 "såld"
525iA Sedan-04 "såld"
545iA Sedan 04 "såld"
M5 E60 Sedan 05 "såld"
M5 F10 -13
Nenne68 testa Uppsala avgasteknik. Dom fixade system till mig igår på min 545a med V8 också. Låter wonderful;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.