AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.890

Undrar varför ingen köpt denna mycket udda E39 M5 AC Schnitzer

Sida 1 av 2
Tjenare funderar om det är någon som varit och kollat på denna unika M5a
jag hade personligen åkt och kollat på den och köpt den om ja inte hade min E34 540I 6vxl Individual

Notera att den är Schnitzerutrustad för 23000.-Euro. Nypris 104000.- Euro

Länk
Min egen bedömning är att M5 är så snygg den kan vara i originalutförande. Tror inte AC paketet höjer värdet på den. Om det inte dyker upp en AC entusiast. Personligen hade jag valt original även om jag inte tackat nej till denna :).
Glömde säga att bilen har varit ute på blocket i höstas och på autopower, sammanlagt 3 gånger. Kollade på transportstyrelsen och bilen har endast 1 ägare sedan 2003. Tycker bara det är konstigt att den inte blivit såld än.
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Jag tycker att den "styling" som finns på bilen inte tillför något mervärde, fälgarna t.ex. tycker jag inte alls passar på e39, passar bättre på e34. Men smaken är som baken så det kan ju falla någon annan i smaken.

Är nog generellt svårt att sälja den här typen av bilar, oavsett låga mil och bra skick. Jag vet inget specifikt om denna bil, men den verkar vara vettigt prissatt. Det faller nog på att kundkretsen inte är stor för denna typ av bil.

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Me
33
Merz
E46 -02
Men nej usch fälgarna och allt det där extra tycker jag bara förstör bilen en e39 m5 ska vara orginal för den formen går inte att slå. Vill inte säga att bilen är ful för att inte göra för många upprörda men jag tycker inte det passar. Men som galant skrev smaken är som baken.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja, den är inte helt fel tycker jag...ok, att t.ex. fälgarna inte direkt är världens vackraste, men Schnitzer är dock alltid Schnitzer..

Verkar vara en bra M5.a om man är ute efter lite "extras"..
Skulle dock ha varit lite mer mos i motorn från fabrik också...tycker jag.

Men jag vet ju inte hur fin etc. den är i verkligheten, kan säkert köpas av en spekulant som värdesätter grejorna och tycker att en original M5:a är för ordinär..

Anser också att en M5:a ska vara så original som den kan bli, jag gillar t.ex. inte utblåsen heller och spoilerprylarna är väl lite "sådär".

Men det är ju vad JAG tycker, börjar väl bli gammal o trött :)

Mvh Janne.
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Hade valt en original m5 före denna, enligt mig är det väldigt få eftermarknadsdelar som gör en m bil snyggare än original.
Exempell på detta kan vara fälgar av iforged eller bbs, supersprint avgas samt kolfiberdetaljer i originaldesign
NeZaN
Jag har mest problem med vingen, ratten och utblåsen. Vingen känns lite yaoza och utblåsen har jag alltid haft problem med. Shortshift är nice däremot! Samt att den har Schnitzerboxen.
Den är ju sjukt fin i skicket, men jag ogillar faktiskt den lite utseendemässigt. Smaksak.

Man plockar inte isär en sådan bil. Det förstör ju bilens utförande. Tycker då att en riktig entusiast ska köpa den och behålla den i dess originalskick. Bra att ingen har köpt den än och sabbat den!

Mvh
Niklas

/NeZaN
Ik
102
Iker
316i -98
jag tycker AC paketet förstör bilen sjukt mycket inget gör sig fint på bilen, varken fälgar kjolpaket eller interiört. En BMW M5 E39 ska va Original Thats it. det enda jag kan tänka mig att eftermontera är Avgassystem och då ska ändrören va fyra runda glänsande pipor inte några konstiga ovala, trekantiga, fyrkantiga rör eller som på den AC M5an att rören sittar ihop? hell no! Det är bara mitt tycke.

Mvh
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Förmodligen för att den är dyr och inte faller många i smaken.
Av 10 här kan jag tänka mig 2 skulle kunna tänka sig den, men inte för det priset.

Personligen tycker jag även att en m5 ska vara orginal till utseendet , det där ser inte snyggt ut.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Denna har väl varit till salu i ett par omgångar och första gången var väl för något eller ett par år sedan och priset var även då i överkant. Håller med övriga att M5 passar bättre som original, t ex som min fd Länk Ångar inte att jag sålde den men saknar den gör man allt...

___
//Ulf
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Är väl alltid lite kul med en udda bil, ok har väl aldrig gillat AC fälgar men, du möter ju inte en likadan i varje gathörn, inte ens på en BMW träff.
Dessutom dräller det ju inte av lågmilade M5or längre vilket man i prisbilden bör beakta, dock har jag ingen uppfattning om nivån på denna.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Varje gång en stylad M5a tas upp i debatten så är ungefär 50% originalare som vill att allting skall vara 100% original och resten gillar litet styling.
ACS är en av de som är ngt diskreta i sin framtoning. ACS flippers, diffuser, short-shifter och omställbar fjädring är inte fy skam. Jag håller med om fälgarna, dom är inte snygga (på bild i alla fall) - men det är ju lätt att åtgärda. Vill man ha en bil som är helt original så finns det ju sådana också.
sa
185
sango
M5 -99
750 highline -91
En M bil är som många redan sagt sjukt svåra at styla till det bättre eftersom den redan är så välbalanserad i originalutförande, tycker jag.

Just detta ex är ett bra exempel på hur någon har försökt massa snygga delar att se bra ut tillsammans vilket i slutändan blir lite kaos.

Fälgarna går att få till riktigt bra
ex. Länk
Fälgarna tycker jag ser bra mycket fetare ut på den bilen tex men det gäller ju att sänkningen och övriga detaljer spelar i samma liga.

Allt bottnar i eget tycke såklart och jag skulle aldrig i hela mitt liv lägga mer än 150k på en M5 E39 om den inte är preppad med kompressor eller liknande.

///
zcooter
Eller helt enkelt att nuvarande ägaren inte vill gå ner i pris
NeZaN
När Sango visade den andra bilden med denna fälg i svart blev jag fan lite sugen på bilen. Det enda man egentligen bara behöver göra (i mitt eget tycke) är bort med vingen och montera original, samt diffuser (kanske eftermarknads i kolfiber? eller original) och original nätet i fronten!

Jag gillar inredningslisterna i kolfiber då det är udda! Bilen är ju udda i sig, så varför inte? Den är ju tokfräsch!

/NeZaN
NeZaN
Okej, ratten är även den ful, men dit med en ny stång bara. rutvingen vill jag ha bort :) Fan vad hemsk jag låter!

/NeZaN
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag har sådana på min M5:a också ;) Länk

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Haha skulle precis länka till djwasps M5'a, den är toksnygg med Schnitzer, sänkning och rätt färger!

Gillar normalt inte Schnitzer, men på en riktigt låg 5-serie passar det perfekt.
Det börjar ju helt klart bli ont om fräscha E39 M5 med låga mil på och att bilen har haft samma ägare så länge ser jag som ett stort plus. Med tanke på det så tycker jag nog inte att bilen är jättedyr. Men visst, en del av AC Schnitzer utrustningen skulle jag klara mig utan. Letade jag efter en fräsch M5 så skulle den här bilen vara med på listan över intressanta objekt, åtminstone om den är som den verkar när man läser annonsen.
Mi
54
Mikael.Lindqvist
BMW M5-12 Monte Carlo Blue
Hade gärna köpt den ifall ifall ekonomin tillåtit.
Men då är jag också något av en Schnitzerfantast!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.