AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
704

Råd angående nyinköpt 318 årsm 00 med problem

Hej

Var och köpte en 318 touring 00 igår, Den ser fin ut och är väl dokumenterad med mycke arbeten gjorda. Den har gått 17000 mil.

Det som jag vid köp märkte var att signalhorn och motor till en strålkastare är slut. Inge allvarligt tänkte jag och fick ett hyffsat pris så jag slog till.

Dock när ja kom hem så märkte jag att den läcker olja, ligger liksom olje klet på skyddsplåten under motorn och på styrstage eller vad d heter. Började granska pappren och mycket riktigt har den servats en gång för detta men då har dom bara dragit åt någon skruv på motorn,
Nu i samband på besiktining så har dom märkt detta och skrivit det under övrigt att den läcker.

Blev förbannad och ringde ägaren och får nu lämna tillbaka kärran om jag vill.
Men det känns ju inte heller så lockande för ja gillar bilen i övrigt, den känns väldigt fräsch. Beslöt i alla fall med honom att ja ska föra den till service och ta reda på hur mycket det kostar att laga innan ja bestämmer mig för att lämna tillbaka den. Han ville inte stå för reparation utan det är take it or leave it som gäller..

Så vad tror ni att en reparation av tutan och motorn till ljuset plus olje läckaget kan gå på? vet att det är svårt att gissa, Olje läckaget kommer någonstans frampå motorn står det i pappren.

Märkte också att kylarvätskan måste fyllas på den varnade för detta i morse, men det behöver väl inte betyda något annat än att d inte blivit i fyllt på länge? Det blåser lite vit rök när man trycker på gasen, men jag har bara kört väldigt korta sträckor sen ja var efter den igår och det är väldigt kallt här så jag antar att det bara är vanlig kondens.. Oljan ser ok ut, och inga avlagringar i oljelocket, och den lilla mängd kylvätska som fanns i behållaren såg också ok ut..

Vad tror ni kommer detta bli dyrt? Ska ja åka och ge tillbaka bilen ? eller är det bara sånt man får räkna med?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.