AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.002

Kompressor från fabrik?

Länk

Någon som vet om det är genuint?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Har aldrig hört talas om nåt liknande. Men han säger ju den är unik så de kanske stämmer. De är en kul bil iaf och priset var ju inte helt avskräckande, tänkte själv sälja min för nåt liknande i vår om de finns intressenter.
det borde finnas en notis om det i VV register, iaf att hästkrafter stämmer men kanske också att den innehåller kompressor?
16.560
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Den lär vara byggd hos AC Schnitzer inte hos BMW. Om man tolkar detta som "i fabrik" är ju upp till var och en.

-------
//Lövet
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Om de ska vara riktigt rätt så måste väl bilen ha ett helbilsgodkännande för att kunna passera besiktningen med kompressorn? Och AC Schnitzer är väl inget eget märke och BMW lär väl inte lämna nåt helbilsgodkännande på den?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Jag ställer mig frågande till bland annat detta i annonsen, "utökat boose system från fabrik"

Mig veterligen så har bmw aldrig kört med boose i sina bilar.

Be on chassinummer på bilen och maila det till info@ac-schnitzer.de ihop med ett önskemål om att få ut vilka uppgifter dom har på bilen.

// Mvh Andreas

16.560
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Traditionellt sett så är det så att om förändringarna i utförande är noterade i bilens fahrzeugbrief så ska bilen inte vara möjlig att registrera i Sverige. På senare tid så verkar det som att detta har släppts på en aning, kan dock inte förklara hur och under vilka förutsättningar. Bilen i länken är dock reggad i Sverige - frågan är bara om kompressorn satt i vid registreringsbesiktningen?

-------
//Lövet
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Det lär märkas på nästa besiktning om den sitter i och uppmärksammas :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.