|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Vad tro ni om denna? Eller finns det någon som vart o kollat eller nåt? Tycker den ser nästan lite väl "blank" ut i lacken. Import 08 så 4 år i tyskland och 2 år i Sverige. Känns lite lite mil på den. Bara 13.000 mil. Är ju väldigt lite för en diesel. Och dessutom en import. Vad tror ni??? | |
|
Hej! Har inte sett bilen och har inget där att komma med. Blank verkar den verkligen vara- en solidsvart som fått en maskinpolering antar jag.. Dock: eftersom bilen står på en firma så har Du ju god möjlighet att på plats kolla bilen noga. Ta reda på ägarhistoriken och kolla vem som ursprungligen importerat bilen. Sedan så lusläser Du serviceboken och ringde till de firmor som servat bilen i Tyskland- när de gjorde det och vid vilken mätarställning. Jmf med serviceboken!. Hittar Du inget skumt vid denna kontroll så kanske Du kan överväga ett eventuellt köp. |
|
|
Känns som vinylglans "extra grande" Inget har undgått "rekondaren" Behöver dock absolut inte vara något fel på bilen för det. |
|
| Låter spontant som lite med under 14k mil på 7 år.. Tyskar o sydeuropéer kör ofta 4-5000 mil per år med sina leasingvagnar | |
|
Hej, Ja är fordonsmäklarna i Nacka samma firma som fordonsmäklarna i solna skulle jag dra öronen åt mig. Kolla bilen noga. Kollade på en 120d -08a. Bilen var väldigt fin men jag fick tyvärr inget seriöst intryck av firman. Bra priser men killarna kändes mer som ett gäng som inte fixat studenten. Kanske hade de en dålig dag men som sagt, oseriös tugga tuggummi-stil. Jag kunde bara inte slå till. Så letandet fortsätter :-) Men lycka till! /Jens |
|
|
Ja jag har läst en del om Solna. Men vet inte om det e samma. Men självklart så måste ju bilen kollas upp NOGA. Ligger ju riktigt bra till prismässigt med trevlig utrustning oxå. Ska ringa o kolla i veckan och se vad man kan få fram för info. |
|
|
Hej, Enligt allabolag.se är det samma personer bakom "Fordonsmäklarna Stockholm City AB" med säte i Nacka som i "Fordonsmäklarna i Norden AB", "Recondgruppen Stockholm Handelsbolag" och "Fordonsmäklarna Norden Handelsbolag", alla med säte i Solna. /BeroT |
|
| Tydligen såld....Annonsen finns inte kvar iaf. | |
| Och ny annons dykt upp igen. Samma som förra. | |
|
Bilen var inne på Autopartner i Växsjö Mars 2009. Mätarstälning 8761 mil. Sedan var den inna på BMW i Kalmar December 2010. Märatställning 8761 mil. Exakt samma mätasrällning. Låter skumt. Nu har den rullat 13.100. Hur kan man få reda på tidigare ägare om man inte har fax??? |
|
|
De gör så för att bumpa upp annonserna så att de kommer högre upp i listningen på Blocket. ------- //Lövet |
|
| Och enligt serviceboken så hade den rullat 8000 mil 2008. | |
|
Den serviceboken stinker. Du måste ringa till verkstäderna och höra om bilen faktiskt har varit där eller inte. ------- //Lövet |
|
|
Senast godkända besiktning: 2010-09-08 Föreläggande:Nej Körförbud:Nej Vägmätarställning: 121296 Och sedan 8761 mil i December och nu i Januari 13100 mil. |
|
|
Garanterat skruvad i så fall Hur fan kan man vara så klantig att man skruvar en bil EFTER att den besiktats i Sverige?! ------- //Lövet |
|
|
Hur kan man få reda på tidigare ägare utan fax? Går det få info från tiden i Tyskland på något sätt? Gick ju där första 4 åren. |
|
| Vad kan ett carfax ge? | |
|
Det ger ingen data från Tyskland* men det ger (dock inte alltid) miltal vid de senaste besiktningarna i Sverige. *I Tyskland släpper man inte ifrån sig någon data från centrala register (mycket är också delstatscentrerat) vilket innebär att Carfax inte kan hämta in någon data exempelvis från besiktningar. ------- //Lövet |
|
|
Enklast är nog om du försöker hitta någon bekant, någons jobb, eller liknande och begär ut adress till de senaste 3 ägarna. Du kan också gå in till en bilfirma och be dem titta i Infotorg om du ber snällt. Där står inte bara de 3 senaste ägarna utan (oftast) ett par till. ------- //Lövet |
|
|
Tog ett carfax på bilen. Och det ser inte skumt ut alls. Säger iofs inte mycket dom där. Bara besiktningar och ägarbyten i Sverige. Ganska kass faktiskt. För är ju sådant man kan få tag på gratis. Ska ringa imorn och kolla med serviceboken och verkstäderna. Men som sagt hur får jag tag på tidigare ägare UTAN fax. Fax äe ju inget man har nu för tiden menar jag!!! Och kan man ringa till Tyskland och kolla service historiken på BMW??? |
|
| ok. Tackar Lövet! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.