AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.453

M5 E28 till salu

Ik
102
Iker
316i -98
Länk

Ser väldigt fin ut. hur funkar det att importera från Ungern?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Det är väl ingen äkta?
Den kan vara äkta, men just nu sitter det en E34 3,6 maskin i den. Original kan monteras tillbaka. Det går att regga om de ursprungliga pappren finns (den är troligtvis nysåld i Tyskland).

Jag hade däremot inte satsat på en icke original, vill man ha större utbud är USA en bra marknad.

Stephan
Ik
102
Iker
316i -98
Finns det någon liknande ''blocket'' version i usa, ifall man vill kolla vad dom ligger i pris osv i usa?
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Men var det inte endast svarta M5 som såldes i USA? Har för mig att utbudet av färg är/var starkt begränsat men å andra sidan hade väl dess bilar en större utrustningslista.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Av de 1340st byggda M5 E28 som gick till Nordamerika var alla svarta (Schwarz 086) och alla utom 102st av dessa hade beige läderklädsel. (kom ihåg att det endast byggdes 588st LHD M5 E28 för Europa, det gör det enklare att hitta sitt ex om man leter i staterna. Läder, a/c, taklucka och katalysator är standard på USA-bilarna.

Jag skulle leta på mye28.com, hittade en ombyggd till Europautseende
Länk

cars.com finns en för knappt $13000 Länk

På mye28.com listar ägarna vad dem betalt för sina bilar, mest extremt (om det nu stämmer) var en 4000milers Europamodell för $5000 i Panama.

Stephan
Ik
102
Iker
316i -98
Fan du är helt sjukt grym Stephan735i du borde typ jobba på 118100 Svar på allt avdelning inom BMW tror nog ingen kan de bättre än dig :D

dom va inte alls dyra i USA sjukt billiga. Jämnfört med i Europa, finns det något företag som jobbar med USA import som kan hjälpa mig att få hem någon utav dom M5orna?
Ja, Stephan735i är vårt levande uppslagsverk. All heder åt dig!

Mvh Philip
Tack tack:)

Det finns många företag som tar in bilar från staterna, jag skulle anlita exempelvis Länk då blir kostnaden lägre än om man skulle låta ett företag ta in. Delen att kontakta säljaren och ställa frågor om motorn, eventuella krockskador och lyssna av hur seriös säljaren är skulle jag ändå helst göra själv.

Köpa M5 E28 gör man inte på en kafferast oavsett om det är i Sverige (inte så troligt med tanke på att det finns ca 10-15bilar) i Europa eller Nordamerika. Köper man den i Nordamerika får man den katalysatorrenade 260hk versionen och troligtvis de fula klumpiga stötfångarna. Men samtidigt mer utrustning och lättare att hitta historik och stötfångarna går att byta ut.

Värdet kommer dessutom stå sig, M5 E28 kommer inte bli billigare med åren...

Stephan
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Visst är det rätt låga priser? Nu har jag inte kollat M5 e28 annonser på ett par år, men när jag sist kollade aktivt låg de mellan ca 12-20000 euro beroende på skick.

Men är det inte 286 hk varianten man vill ha? Jag skriver inte så för att grusa drömmarna. Det är ju i vilket fall en underbar bil med samlarstatus med en fantastisk (och vacker) motor. Men det lär vara mer bett i europavarianten.

Lycka till med letandet!

/Fredrik

P.S Tummen upp för Stephan :-)
Ik
102
Iker
316i -98
jo iofs dom stötfångarna ser ju helt sjukt fula ut. Men det går ju så klart att byta ut men då äre ju motorn där som Stephan735i sa, ganska stor skillnad på europa versionens motor och usa versionen 286 vs 260 hk. Sen är ju chansen att hitta en i europa väldigt svår jämnfört med i usa och dom i Usa får man för en ganska schyst peng.

Jag har också tidigare lagt ut ett forum inlägg med BMW M5 E34 så jag är ute efter en oldie M5a men helst en E28:a men hittar inget som just faller mig i smaken antingen sjukt dyr eller så är dom 100 000 mil bort :D Men jag måste bara ha nått till sommaren :D

Ja du som du sa Stephan735i det är verkligen inga bilar man köper på en kafferast :D Tackar så sjukt mycket för hjälpen allihop!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.