|
|
|
|---|---|
|
Hittade en sida som ser ut att sälja den LCD-strip som gärna pajjar på e36 och andra. Tänkte bara höra om det är någon som prövat. Länk längst ner så finns det till E36 "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." | |
| Fint om d funkar ju! Smidigt värre :) Iofs har jag haft tur med alla BMW jag haft där det aldrig varit några pixelbortfall men e ju väldigt vanligt ändå :/ | |
|
Nu e en sådan beställd i alla fall så får vi se om den hjälper eller inte. Fingers crossed! |
|
| Skriv gärna hur det gick, är själv intresserad av att beställa en sån remsa. | |
|
Hej Jag har följt denna DIY vid två tillfällen med ett perfekt resultat, jag la på lite el-tejp för att öka trycket och det har fungerat felfritt. nu har det gått nästan 4 år och fungerar fortfarande. Kanske kan hjälpa någon. Länk |
|
|
La du eltejpen på den existerande skumgummi prylen eller tog du bort den å la helt ny? "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
Jag la på el-tejp på den befintliga ytan, tanken är ju att öka trycket på själva "kontakt mattan" där den är ansluten på kortet. vet inte vad det den heter men om du kollar i andra stycket bild 1 och 3 så syns det väldigt tydligt var man lägger på för att öka trycket, jag la först på ett litet lager i mitten och sen ett till som gick lite längre för att sen lägga på ett som gick från kant till kant enligt bild 1. att jag tejpa i olika längder var för att jag antar att trycket blir mindre i mitten om det är lika tjockt över hela ytan. Det var lite klurit att plocka isär, men har man gjort det en gång så går det snabbt nästa om du skulle behöva justera något. |
|
|
Jag har fått isär den men tror att jag har lite svårt med rätt tjocklek! kör med vanlig genomskinlig tejp ovanpå skumgummi-"strip". Kanske ska försöka med eltejp istället! "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
| ja det var därför ja tog el-tejp men nu när du vet hur man plockar isär så kan du ju relativt lätt lägga på mer om det inte fungerar | |
|
Eltejpen är nog lite mer flexibel än vanlig genomskinlig tejp så det kanske får lite bättre tryck. Får pröva det när jag kommer hem. "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.