|
|
|
|---|---|
|
För en vecka sedan fick jag bilen levererad till Göteborg av M-bilar i Västerås. Jag lämnade 2 beg BMW i inbyte och det känns bra att minska antalet bilar. Utrustning: jag har inte riktigt full koll, men ungefär: spacegrå, Comfortpaket, Dynamic-paket, infällbart drag, M-ratt, isofix-fästen och avstängningsbar passagerarairbag, elsvankstöd (åtminstone förarstolen), rökarpaket, multiekerfälg 284 och servotronic. Mätarställning ca 2600 mil. Uttagen 2009-10. Innan köp tittade jag på ett antal svart 3-serie hos Biliagroup i Gbg, men gillade inte färgen. Provade även en beg SAAB 9-3X SC -10, men vågade inte köpa pga Saab utsatta läge på marknaden. Kollade även på Volvo V60 (ny). Att jag köpte en xdrive beror på att vi har haft 2 riktiga vintrar i sträck i Göteborg. Hur som helst är jag mycket nöjd så här långt. | |
|
Edit: jag glömde HiFi-högtalarna! |
|
|
NAJS! Bra specad bil måste jag säga. Tittade själv på X-drive innan vi slog till på den via har nu.. Den hämtades i lördags, så jag har också ny bil.. Visst är det KUL! Fick du USB anslutning med till stereon? //Anders |
|
|
sitter under armstödet. Bilen känns kanon. Ser framemot några bekymmersfria år. Dessutom är den kul att köra även om det knattrar en del. Drar 0.67 (färddator) vid körning på ringlederna i Götet. Hur mycket drar din amullo? xdrive eller automat kanske drar lika mycket extra? |
|
|
blev osäker på USB:n får kolla i bilen. Borde iaf sitta under armstödet. |
|
|
Våran drog 0.6 exakt från Göteborg upp till Stockholm med fullt med fälgar i bilen (17" M-fälgar är fan inte LÄTTmetal någonstans!) Här ligger lite bilder på skönheten Länk 177 häst med Steptronic automat 6vxl. Msport Komfort HiFi + USB Läder Tonade rutor Michelin X-ice North V-däck på 16". Sommardäcken var standard Bridgestone Potenza 17" på M-fälgar.. Vi är kanonnöjda! Några bilder på din? //Anders |
|
|
EDIT.. Vi körde inte direkt snålt ska jag säga. Runt 120-125 på farthållare, mycket trafik (ryckigt ibland) + att man gärna ville "testa" vad motorn gav.. F*n vad TYST e91:an är jämfört med e46:an vi hade innan! Jag gissar att den går runt 0.55 på landsväg, men under det vetif*n.. Kanske på sommaren i så fall.. Men 0.67 är ju bra med tanke på X-drive! Är det automat också? //Anders |
|
|
Jag har 6-växlad manuell låda. Funkar jättebra, men det blir ett himla växlande upp och ner om man ska följa växlingsindikatorn. Jag trivdes mkt bra med E46:an. Var en 01:a, som hade gått 17.500mil när jag lämnade den. Inga större fel utom att bakluckan rostade rätt kraftigt. Tycker att lacken fäste dåligt därbak. Ja det låg på 4000r/min i 110. Den nya ligger kanske på 2000-2500r/min. Har inte varit uppe i den hastigheten än. Måste hitta en motorväg först. En 2:a nackdel var bränsletörsten. Drog ca 1 liter i förortskörning och var svår att få under 0.8 på landsväg. |
|
|
Jag upplevde samma sak med våran E46, som för övrigt hamnade ut på blocket HÄR: Länk Litern drog den bara med släp, men under 0.6L/Mil fick jag aldrig ner den under.. Och i stann var det 0.85-0.9L/mil vilket jag tycker är mycket för en diesel även om det är automat och man håller trafikrytm. Den nya verkar dock vara snålare. //Anders |
|
|
Där ser man vad Rydell Bil lägger på när dom köper in bilar. Fast dom måste ju lämna garanti och kanske fixa något på bilen. E90-serien har för övrigt utvecklats jättemycket från 2005 och framåt. Lämnade 2 bilar i inbyte varav morsans 318iA -06:a var den ena. Den var betydligt stötigare och med sämre vägkänsla i ratten. Däcken var tidiga RFT både för sommar och vinter, vilket säkert påverkade mycket. En bilmodell är alltid bäst strax innan den ska ersättas... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.