AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.442

Ny beg 320d xdrive Touring -10

jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
För en vecka sedan fick jag bilen levererad till Göteborg av M-bilar i Västerås. Jag lämnade 2 beg BMW i inbyte och det känns bra att minska antalet bilar.

Utrustning: jag har inte riktigt full koll, men ungefär: spacegrå, Comfortpaket, Dynamic-paket, infällbart drag, M-ratt, isofix-fästen och avstängningsbar passagerarairbag, elsvankstöd (åtminstone förarstolen), rökarpaket, multiekerfälg 284 och servotronic.

Mätarställning ca 2600 mil. Uttagen 2009-10.

Innan köp tittade jag på ett antal svart 3-serie hos Biliagroup i Gbg, men gillade inte färgen.
Provade även en beg SAAB 9-3X SC -10, men vågade inte köpa pga Saab utsatta läge på marknaden. Kollade även på Volvo V60 (ny).

Att jag köpte en xdrive beror på att vi har haft 2 riktiga vintrar i sträck i Göteborg.

Hur som helst är jag mycket nöjd så här långt.

jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Edit: jag glömde HiFi-högtalarna!

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
NAJS!
Bra specad bil måste jag säga. Tittade själv på X-drive innan vi slog till på den via har nu.. Den hämtades i lördags, så jag har också ny bil.. Visst är det KUL!

Fick du USB anslutning med till stereon?

//Anders
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
sitter under armstödet. Bilen känns kanon. Ser framemot några bekymmersfria år. Dessutom är den kul att köra även om det knattrar en del. Drar 0.67 (färddator) vid körning på ringlederna i Götet. Hur mycket drar din amullo? xdrive eller automat kanske drar lika mycket extra?

jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
blev osäker på USB:n får kolla i bilen. Borde iaf sitta under armstödet.

Visa användare
2.407
amullo
Våran drog 0.6 exakt från Göteborg upp till Stockholm med fullt med fälgar i bilen (17" M-fälgar är fan inte LÄTTmetal någonstans!)

Här ligger lite bilder på skönheten Länk
177 häst med Steptronic automat 6vxl.
Msport
Komfort
HiFi + USB
Läder
Tonade rutor
Michelin X-ice North V-däck på 16".
Sommardäcken var standard Bridgestone Potenza 17" på M-fälgar..

Vi är kanonnöjda!

Några bilder på din?

//Anders
Visa användare
2.407
amullo
EDIT.. Vi körde inte direkt snålt ska jag säga. Runt 120-125 på farthållare, mycket trafik (ryckigt ibland) + att man gärna ville "testa" vad motorn gav.. F*n vad TYST e91:an är jämfört med e46:an vi hade innan!

Jag gissar att den går runt 0.55 på landsväg, men under det vetif*n.. Kanske på sommaren i så fall..

Men 0.67 är ju bra med tanke på X-drive! Är det automat också?

//Anders
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Jag har 6-växlad manuell låda. Funkar jättebra, men det blir ett himla växlande upp och ner om man ska följa växlingsindikatorn.

Jag trivdes mkt bra med E46:an. Var en 01:a, som hade gått 17.500mil när jag lämnade den.
Inga större fel utom att bakluckan rostade rätt kraftigt. Tycker att lacken fäste dåligt därbak.
Ja det låg på 4000r/min i 110. Den nya ligger kanske på 2000-2500r/min. Har inte varit uppe i den hastigheten än. Måste hitta en motorväg först. En 2:a nackdel var bränsletörsten. Drog ca 1 liter i förortskörning och var svår att få under 0.8 på landsväg.

Visa användare
2.407
amullo
Jag upplevde samma sak med våran E46, som för övrigt hamnade ut på blocket HÄR: Länk

Litern drog den bara med släp, men under 0.6L/Mil fick jag aldrig ner den under.. Och i stann var det 0.85-0.9L/mil vilket jag tycker är mycket för en diesel även om det är automat och man håller trafikrytm.

Den nya verkar dock vara snålare.

//Anders
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Där ser man vad Rydell Bil lägger på när dom köper in bilar. Fast dom måste ju lämna garanti
och kanske fixa något på bilen.

E90-serien har för övrigt utvecklats jättemycket från 2005 och framåt. Lämnade 2 bilar i inbyte varav morsans 318iA -06:a var den ena. Den var betydligt stötigare och med sämre vägkänsla
i ratten. Däcken var tidiga RFT både för sommar och vinter, vilket säkert påverkade mycket.
En bilmodell är alltid bäst strax innan den ska ersättas...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.