AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.178

Larmet på e39 odugligt?

Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Kom ut till parkering imorse där ser jag att någon har tagit en promenad på min bil!! tak,bagage är repigt jävligt & stora fot avtryck är på bilen men inget larm har aktiverats HUR ÄR DE MÖJLIGT?

Mvh Sigge
Da
304
Daniel Sjöholm
323i -83
728iA -97
740iAL -01
530dA Touring -04
Original larmet känner oftast inte av sådan typ av skadegörelse utan bara om dörrar eller luckor öppnas, rutor krossas, om något rörs inne i bilen eller om bilen lutas. (om någon försöker stjäla fälgar eller bogsera bort bilen)
Roffa1
Till E9X med originallarm sitter det en fyr-axlad kvicksilver brytare som omg utlöser vid 5 graders lutning. Det räcker med att trycka/gunga till på bagageluckan så utlöser larmet.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Larmet förhidrar ju inte att nån dåre springer över taket på bilen är enbart nackskott som kan förhindra detta i bästa fall.
E39ans larm är dock rätt känsligt.
Låg vid poolen i Alcudia på Mallis när en E39 började larma, när det tystnad så lommade jag iväg och då hade en uppblåst barnbadmadrass blåst ur en contanier och landat på bilen och utlöst larmet och den väger ju ingen ting.
Noterade även på min 528 när någon steg in i bilen som var parkerade bredvid och slog igen dörren, så slutade lysdioden att blinka och lös då med fast sken istället ca 10 minuter sedan började den blinka normalt igen, dvs larmet taggade upp en nivå för att utlösas om ljudet fortsatte, förmodligen kupésensorn som reagerat.
Har du kollar att larmet funkar ?? larma på med huven öppen och huvkontaktet nedtrycket , släpp den sedan.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Hasso Instämmer nackskott så är problemet löst! & ja larmet funkar så är skumt : / .

Blir omlackering utav bagageluckan ( gjordes för 2VECKOR sen!),en del utav taket, bakre stötfångare de är de jag vet idag ska tvätta den imorgon i ljuset & kolla efter mera eventuella repor så man kan reda ut med försäkringsbolaget :) men de ska väll inte vara några problem?

MVH Sigge

Ebay än ständig mellandags rea :)
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Blev tid 21februari & bilens bagagelucka,nedaför luckan,tak&huv blir lackade :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.