|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om det är värt pengarna att sätta in ett trimchip i en 325:a -93 för 2950 kr och som ger ca 15 hk? Undrar också vad effekterna blir av att sätta på ett Simons sportavgassystem. Blir det högre motoreffekt eller bidrar det bara med lite tuffare ljud? Är det svårt att fixa Simons själv eller bör man gå till bmw och göra det. Vad tar de för arbetet? Någon som har erfarenheter? M.P | |
|
Skulle satsa på ett Qvarnis chip som ger ungefär samma effekt för 1500.-. Avgasfrågan kan du med enkelhet söka på forumet och hitta hur många svar som helst. Du får nog räkna med att det är mest ljudet du upplever. Inga svårigheter att byta själv, igentligen bara fyra bultar i framkant och två fästen i bakkjolen. Tips vänta tills allt har kallnat, blir betydligt lättare med bultarna mod "katten" då. Kimpa Nöjd med Gävle träffen !!! 15.09 på 402m 31.39 slalombanan |
|
|
.........framför allt gör det inte ont att ta i avgassystemet!!! =) Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Vart kan man få tag på ett qvarnis chip?? | |
|
>>Kimpa Har du chip från Qvarnis? Marin |
|
| Länk | |
|
Hej, jag chippade faktiskt min 328 igår via Qvarnis (JWR i Tyresö gör själva jobbet). Jag känner definitivt skillnad på medel- och högre varvtal... kanske inte jättemycket men den drar bättre. För 1500 spänn är det definitivt värt det! JockeMan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.