|
|
|
|---|---|
|
Tänkte köpa en 750i -06. De flesta är importerade och saknar halvljusautomatik. Fixar jag inte detta kommer jag att åka utan halvljus säkert hälften av alla dagar. Det känns som om det borde vara enkelt att fixa. Eller? Någon som annars vet vad det kostar att lämna in den på en BMW verkstad och få det gjort? (Så fort det handlar om en bil som 7-serien så brukar verkstäderna passa på att ta överpriser!) | |
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Beror säkert på BMW verkstad. Jag snackade för skojs skull med BMW i Solna för att höra vad det skulle kosta att ställa in så jag får "trippelblink" på blinkersen (har inte det idag). - Det kostar minst 2-3.000 kr. Vi tar ju 2.000 kr/timme, vet du, sade den något dryga kundmottagaren. 224 kr kostade mitt "kina"-interface som jag hoppas kunna göra samma sak med. Enligt en Google-översatt polsk hemsida: Länk skall det inte vara några problem. Även halvljusautomatisk verkar gå att ställa in på detta sätt. Att det kan kännas lite scary att börja fippla själv med bilens firmware är en annan sak. Gör man fel kan det bli dyrt, har jag hört. Hur som finns det alternativ. Men kanske är det bäst att hitta en BMW-ÅF som är bra och prisvärd. Inte bara dryg och dyr ;-) /Mattias |
|
borde vara en enkel inställning på serviceverkstaden. kan rekommendera Novation i Uppsala. deras service gäng är kanon. dem gör det dem säger dem skall göra, och priser är bra. timpriset tror jag är 695:- där. Mattias, trippelblink är standard på E65, så jag antar att någon har ändrat till singleblink på din bil tidigare då? Mvh //Ulf |
|
| Har för mig att det fanns som alternativ under settings i iDriven. | |
|
har kollat, verkar faktiskt inte göra det. jag vet att det finns som setting i iDriven på E60 (5 serien) där man faktiskt kan ändra mellan 1 och 3 blink. men den optionen finns ej på E65 Mvh //Ulf |
|
| Ja, den kan nog stämma. Provkörde flera E60 förra året innan jag köpte E65 så det kan vara där jag såg det... | |
|
Om du ställer knappen för ljus från Automatik till vanligt ljusläge så fungerar det som i Sverige. Ställer du om knappen till ljuset till Automatik så går den på på det den är programmerad för tysk, svensk. I mitt fall gick den över vid skymmning till halvljus. I mitt fall "tyskimort" så fungerade automatik att angelages gick på dagstid" Angeleyes dagtid. BMW 745 Angeleyes är godkända som halvljus enligt mina besiktningsmän. |
|
| Cella Janne:Den går väl ändå på Angeleyes på ljusläge automatik. Sedan när det mörknar till tänds halvljusen? | |
|
ajhp: Om jag fattar dig rätt, när du ställer den i automatikläget så är det angeleyes dagtid och den går över till halvljus vid skymmning. På min så är lysena helt släckta dagtid, och går över till halvljus vid skymmning Jag frågade BMW om det går att koda som ovan, och fick svaret att det gick det inte. Men nu när jag kikar i manualen så står det faktiskt "du kan ställa in varselljuskoppling i din bil" Undrar om det är att varselljusen är tända dagtid i ljusautoläget och halv tänds vid skymmning |
|
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Tänkte bara berätta att jag programmerat om ljusmodulen i min bil för att få trippelblink. Jag har halvljusautomatik, men i auto-läget släcks lyset helt på dagtid. Jag tänkte försöka ställa in det så angel eyes lyser, men vad jag läst är det inte säkert att det går. Att ställa in vanlig halvljus är dock en "baggis" med ett kina-interface och rätt programvara. Nåja, det är inte jätteenkelt, men iaf billigt :-) Här finns utmärkta exempel på inställningar man kan manipulera: Länk /Mattias |
|
Tänkte bara berätta hur det gick. Jag köpte en BMW 750i -06 för en månad sedan, och lämnade in den på en BMW-verkstad. De sa att om det gick att programmera om den så skulle det kosta 1200kr. Behövde den "bygga om" den, blev det mer. Fick inget pris på det. Nu visade sig att det gick att programmera om min bil. Tyvärr programmerade de fel, så att istället för att slå av ljuset så gick den över p-ljus! Efter andra försöket på verkstaden så lyckades de. Med andra ord, det kostade 1200kr för att få halvljusautomatiken fixad. Trots allt helt ok pris. |
|
|
bra att det löste sig, och grattis till bilen CellaJanne! Mvh //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.