AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.400

Prisförslag på denna Z4

Hejsan,

vad ska man betala för följande Z4:
Länk

Bilen är importerad med 3 brukare, endast rullat sommar. Vad ska man vara vaksam på här?

MVH
Steffe
Varför inte en 3.0?
För stark :)

Skulle alltså vilja veta vad ni skulle betala med denna?

Miltalet kan vara ändrat? Hur kollar man detta?
En auktoriserad bmw-handlare kan verifiera miltalet
6000 mil, ingen speciell utrustning, rött läder samt januari månad....jag skulle säga 165-170 000:-
Jag hade själv värderat den till lägre... men vad vet jag!

Kollar man på www.bilpriser.se så värderas dessa till under 120 kkr. Hur kommer detta sig?
Bilpriser.se ger fantasipriser på z4or, antar att det beror på för litet värderingsunderlag
Vad anser du själv att den är värd?
Jag själv har dåligt värderingsunderlag, men om jag får gissa så skulle det bli runt 140-150 kkr.

Är det så att många av de Z4:or man ser på blocket är importerade?
En övervägande andel skulle hag säga är importerade men så lnge bilen har fullständig historik och är välskött så skulle iaf jag inte betala många tusenlappar mer för en svensksåld
150 000 känns för lite, men du kan ju alltid ge det ett försök!
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
om det hade varit en 3.0 tycker jag priset hade varit mer rätt, lite prutmån är det ju alltid på blocket.. ;)
Ok tack highstream! Jag ville alltså få en fingervisning då jag egentligen har noll koll på vad man betalar för dessa.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Skulle jag få de pengarna för min svensksålda 3.0a skulle jag vara lycklig.

-------
//Lövet
Får du inte 170 000:- för en svensksåld 3.0a??
Hur långt har den gått?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
10.000 mil

Bilar ska användas! ;)

-------
//Lövet
Sant!
Den där provåkte jag i september innan jag bestämde mig för en annan Z4. Alexander är en trevlig kille, bilen kommer senast från en Audi-handlare i Italien, om jag inte minns fel. Priset var något högre än jag var beredd att betala, dessutom ville jag ha en 3.0 och var inte supersugen på röd inredning.
elchtest, plz tell me more.

Vad fick du för intryck? Skavanker? Vad värderar du den till?

Tack för svar.

Är det en italienimport så kolla nog efter repor, småbucklor osv då italienarna generellt är lite oförsiktiga med sina bilar, sen brukar stolsvärme saknas...
ahhh jo man har ju sett hur bilarna kan se ut där nere, men samtidigt är det ju tillåtet att dutta till bilen framför/bakom när man fickparkerar där nere.

Tack igen!
stegev: Den verkade schysst, men inget speciellt. Det enda jag reagerade på var att inredningen var en aning sliten. Jag hade undersökt möjligheten att slipa alu-panelerna och byta ut några läderdetaljer innan jag köpt den.

På tal om det, jag har lyckats med en repa på en av mina paneler, någon som vet om det går att polera bara den biten och få till ungefär samma finish?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.