|
|
|
|---|---|
|
Hej allesamman, Jag vet att detta är rent bmw forum, och själv har jag oxå bmw, men nu har sambon önskemål till ngn trevlig/ekonomisk bil, och hon har provkört båda och vet inte vilken hon ska välja... och inte jag heller, så då kom jag på den lyssande iden att rådfraga mina bmw kamrater, kanske har dom ngn åsikt, och det vet jag att ni har. :1a bilen: Mercedes c180 sportcoupe 148hk 05 gått 16500mil pris 90.000:-/AUT 2:a bilen Opel astra GTC 125hk-06 6500mil pris 75.000:-/AUT Är tänkt att hon skall ha den som andra bil, när jag kör bmw alltså... Och jag har verkligen dilema med att bestämma mig, måste bestämma mig senast måndag, och ge besked. Vilken trorr ni är bästa/sämta investering? och vad ska vi ta? Vore tacksam om ni ev kunde råda mig till ngt vettigt trots att det inte gäller bmw... Tacksam för alla råd.. på vad man nu ska välja? | |
| Ingen som har ngn åsikt alls? | |
|
vet inte hur bra automatlådorna är men såhär spontant kan det kännas jobbig med automat och 125hk.. om det är en andra bil och ska användas mest i stan och för korta resor så kanske en stor bil inte behövs.. du har nämnt två bilar som båda har 3-dörrar så en praktisk bil är kanske inte det du är ute efter. har du funderat på mindre bilar t.ex suzuki swift??? men om jag ska välja en av de du nämt så skulle jag ta opeln pågrund av priset samt miltalet |
|
|
vill ni ha en ekonomisk bil så ska ni välja en miljöbil. För under 100k får man en -11 årsm! Då slipper ni skatt, fri parkering på vissa städer, färre besiktning de första åren mm mm! Det hade varit mest skonsammast mot plånboken. Annars hade jag tagit mercan =) |
|
|
Ähh...provkör fler bilar, ingen vits att måsta "hastköpa" en bil, nu vet jag iofs inte varför du bara måste bestämma dig till på måndag, men jag skulle leta efter en bil som jag absolut vill ha och inte börja tveka mellan några modeller som du nu gör.. Varför inte köpa en till BMW ?, finns en del "billiga" bra BMW-alternativ i den prisklassen också.. Mvh Janne. |
|
|
Det är såhär att hon har krav att det är automatlåda, och suziki swift finns inte med automat i den prisklassen, sen är det så att jag tyckte att 16500 mil på mercedesen kanske var i högsta lag, men vi vet ju att deras motorer är det ju inget fel på, kan gå dubbelt upp om man sköter dom. Hon vill ha komfort, och det är inte såmånga i prisklassen 70-90.000:- som man får det i om hon vill ha minst år 05 eller 06 En säger ta opeln, annan säger mercan, så man är ju i val o kval.. Men tack för era åsikter... |
|
| Jag hade lätt tagit Mercedesen, pålitliga automatlådor (har själv haft flera MB), sen så är tredje eller fjärdehandsvärdet högre och lättare att sälja när man väl ska sälja bilen om ett par år. | |
|
Hallo Grodan, Du verkar oxå vara inne på mercan, :-)) du som har haft mb innan tycker du priset är ok ok för den? |
|
|
Behöver hon baksäte? Om inte så kanske detta kan vara något? Länk Tror inte en cab tappar så mycket och det funkar att köra året om men med stor njutning på sommaren. Om man ska ha en andrabil, varför ens fundera över en tråkig bil? En cab tillför en dimension till i vagnsparken, inte bara ett transportmedel utan ett sommarnöje. Här är en billig rackare med litet baksäte. Länk Eller en sådan här. Länk Saaben har jag kollat via Carfax och milen verkar stämma. Tänk rätt - tänk cab :-))) |
|
| Såg först nu att hon ville ha automat. | |
|
Tack Robert för din info, Dock är SLK 99, och det är gammalt, likväl saaben, dock köper jag ingen peugeot, ren leksaksbil, varken kvalitet, eller komfort, ingen Peugeot här inte. Valet står som sagt mellan mercan eller opel'n inget annat, tack ändå för att du tog dig tid. Tack :-)) |
|
|
Det är alltså ingen kuggfråga? ;-) Då säger jag mercan alla dagar i veckan! Btw, Opel - men inte Peugeot? Tsss... ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| tycker du inte opel är bra?.. jag tycker att dom är faktiskt riktigt bra, tysk kvalite... så varför skulle det vara kuggfråga?? | |
| Vad tycker ni om priset på MB? tycker ni det är OK? | |
|
Nja, jag tycker att Opel och Peugeot ligger på ganska lika nivå. Priset på MBn har jag för lite kunskaper om men rent spontant så tycker jag att det speglar skillnaden mot Opel på ett vettigt sätt. Om nu inte Opeln ligger högt, så tycker jag att MBn inte heller gör det. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Jag hade tagit mercan utan tvekan!!Mycket mer kvalle,har du igen den dag du ska sälja iframtiden!Om du skulle sälja opeln om ett par år får du troligtvis inget för den. Mercan får du säkert lite mer för,om den är något sånär välskött. Opel har väl egentligen alltid byggt bra motorer,men resten...... NÄ, jag får utslag över hela kroppen när någon säger Opel!!Men nu var det ju inte jag som ska ha bil! Nyaste Oplarna har jag ingen erfarenhet av, dom är säkert bra!! Klabbarparn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.