AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
9.486

Navigationsskivan försvann vid besök på bmw verkstad!

Sida 4 av 4
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Stämmer man få lösa det som två personer :)

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Personligen hade jag försökt ta initiativet och själv ringt upp platschefen/VD:n i syfte att försöka få till ett personligt möte med denne, INNAN de som varit inblandade i ärendet på företaget får möjlighet att "indoktrinera" honom/henne med sin version och på så vis skapa en "officiell företagsversion" av händelsen.

Att ge en eventuellt skyldig person (åtminstone moraliskt) möjligheten att förekomma dig i ärenden då denne bokar tid för att chefen skall ringa upp dig, är nog tyvärr detsamma som att hamna tvärtvåa i ärendet och samtidigt bygga upp massor av prestige i ärendet....

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Vi får se hur det blir....

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Vd kontaktade min fru idag och dom har pratat med all personal inklusive euromaster.
Ingen vill kännas vid om det är nu så att vi talade sanning..... Men han påpekade att den gamla kanske sitter fast i navi läsaren. Men fick en begagnat skiva nåt år äldre men det spelar inget roll för min egen del för den kommer ändå att bytas ut inom kort. Jag satte in skivan och vips så fungerade den igen. Då erkände vd att den måste ha blivit stulen!!!
Jag ger mig inte i första taget, när jag vet att jag har rätt så är det bara, men det var själva tanken på hur man ska bemöta kunden och att dom borde inse att det kan försvinna grejor hos dem eller när dom lämnar bort bilen. Då kanske dom inser att händer det igen så måste dom reda ut det på ett eller annat sätt.

Jag fck välja mellan en kopierad eller orginal skiva. Det är upp till ägaren vilket man vill använda sig av. Men om bilen har garantier kvar och tex läsaren går sönder gäller då inte garantien för läsaren då.

MvH Bmw 4-ever
Hi
118
Hincapie
Volvo V90 CC T5 - 19
Peter, gôtt att det löste sig för dig!

/MA
Bra att firman gjorde rätt för sig till slut.
Skönt att det löste sig! Skrämmande inställning och jag hoppas BMW förlorar kunder på detta (eller iaf verkstäderna). Detta kan vara en bra erfarenhet för vissa cyniska medelmmar på AP också...

Klart garantin gäller!
Roffa1
Citat Peter78w: "Jag satte in skivan och vips så fungerade den igen. Då erkände vd att den måste ha blivit stulen!!!"

Det var inte illa att få självaste vd:n att erkänna stölden med en så enkel åtgärd;-)...stort grattis!
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
VD läser här också så klart.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.