|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Vem/vilka personer har du pratat med? Min erfarenhet är att om det blir strul, är det alltid bäst att prata med platschefen om inte verkmästaren reder ut problemen.... Lägg fram ditt ärende sakligt för chefen, så kanske det löser sig smidigare. Gör man det lite snyggt kan man undvika att det blir prestige i situationen och då han har mandat att ta beslut som kostar lite pengar är chansen större att de ger dig en ny skiva. Hjälper inte det får man väl polisanmäla saken, gå till konsumentombudsmannen och försöka få lokalpressen intresserad (om de inte nappar på din story, kan du alltid skriva insändare...). Mvh Johan B |
|
|
Instämmer till fullo med JohanB, gå ett steg upp och lägg fram det sakligt. Hota inte med polisanmälan utan att du helt enkelt vill ha tillbaka din skiva. Går inte det så meddela att du polisanmäler (och gör det, tar inte lång tid) och hör som sagt med pressen. Tycker fortfarande det borde finnas en avdelning här på AP där skruvade bilar och erfarenheter från tex verkstäder kan samlas. Det är ju då internet och konsumentmakt kan förenas på allvar! |
|
|
Har nu vart inne på BMW i jönköping och pratat med dem och markerat att vi inte kommer låta detta bara passera, utan gav dem ytterligare en chans att reda upp detta,bad att chefen för jacobssons ska ringa upp mig. Deras bemötande var inte kundvänligt kan jag lova. Mvh Peter MvH Bmw 4-ever |
|
|
Hoppas det löser sig, vill inte högsta hönset hjälpa dig så förklara för denne att nästa steg blir hassos recept, ibland räcker det med att "hota" med att man skall göra sitt yttersta att får rätt i en tvist... Jag har bara varit på Jacobssons en gång, lämnade in E46'an på olje-service. Hade fått ett sånt där fint erbjudande som dom skickar ut minst en gång om året om en prisvärd oljeservice. Sen när jag kommer dit skulle det plötsligt kosta runt 2000 spänn, för "du måste ju byta kupéfilter och vi kollar ditten och datten, annars får du ingen stämpel i boken". Då sa jag att jag vill bara göra en oljeservice tack, förra servicen var en Inspektion 2. Jaha då skulle det kosta 1200 kr. Då hade han fortfarande räknat in luftfilter eller vad det nu var. Så då fick jag tjata på kundmottagaren att enda anledning jag kom hit var för att få en oljeservice för 700 (tror jag det var) och en stämpel med kryss för oljeservice! Jaja då blev han inte helt glad men gick med på det. Sen hämtar jag bilen, kollar i boken. Tror du det var någon stämpel där? Så klart inte, in och tjata på han igen... Kommer aldrig gå dit igen, min granne jag köpte bilen av lämnade den alltid till Rinaldo som ligger där i närheten och denne killen har tydligen väldigt bra kundservice. T ex så läste han felkoder och bytte tändspole gratis på lunchen åt grannen, det är kundvård! |
|
|
weeman: Problemet var akut och Rinaldo hade ingen tid annars hade jag inte tvekat en sekund på att lämna bilen till honom för som du säger där har man ett fantastiskt kundmottagande..... Frugan ringde upp BMW huvudkontor i Stockholm och pratade med dem om detta så han skulle ringa till jacobssons och prata med dem om deras bemötande och även se till att chefen ringde upp oss.... Jag ger mig aldrig i detta Mvh Peter MvH Bmw 4-ever |
|
| Kan vara bra att skicka frugan på dem ibland! ;) Nog en bra väg att gå via BMW centralt, hoppas det löser sig nu. Och hoppas du aldrig använder denna firma igen, inte ens i akuta fall! | |
Roffa1 |
Trist historia, den stora frågan är väl om BMW i Jönköping fortsättningvis vill serva din bil. Inte så kul när kunden kommer dragandes med polisen in till kundmottagningen, dessutom helt utan bindande bevis för anklagelse om STÖLD. Detta praktfiasko hade jag nog försökt att undvika i TS ställe. Bränn ut en ny navi-skiva o fortsätt med ditt liv, även om det känns surt. Utan graverande bevis kommer du ingenstans med polisens ev, hjälp. (ärendet avskrivs omg i brist på bevis) |
| Man kan ju tro att det är roffa som snott skivan... | |
|
Roffa1 du är väl inte känd direkt för att släppa saker och ting? Kasta inte sten i glashus. Det är klart att han ska bli ersatt för skivan. |
|
Roffa1 |
BMW528M: Frågan är väl vem som skall ersätta TS för den påstådda stölden? Tror ej BMW kryper till korset och ger honom en ny navi-skiva. Utan bindande bevis kommer han dessvärre ingenstans. (ord mot ord) |
|
Ord mot ord javisst men handen på hjärtat tror och hoppas att ingen här skulle vara så korkad att han tar upp problemet om han ljög Bara en tanke jag har Tycker att Bmw skulle givit honom en skiva sen hade det varit ur världen De har ju ansvar för bilen när den är hos dem För som det är nu får de skit bla. här och missar kunder för tusentalskronor och en massa goodwill som också försvinner Hur det än är har de definitivt blivit av med en kund Ha deT |
|
Roffa1 |
Jag misstror ej TS version av det hela, men jag tror inte för en sekund att BMW eller den andra firman har stulit kundens navi-skiva. Den har nog kommit bort på ett annat sätt, ev, sitter den fast i navigationsenheten, eller så är den flyttad av TS barn. eller så har TS själv glömt vart han lagt den. Eller så har verkmästarn ev,beslagtagit den om det nu var en kopia. Tror den kommer fram så småningom på ett eller annat sätt... |
|
Vore det inte ganska enkelt om man helt enkelt tog reda på kvittot på originalskivan som köpts till just TS bil? Den kanske tom är levererad med bilen ny? Antingen av TS själv eller av tidigare ägare. Kvittot i handen = rätt till mjukvaran, eller hur? |
|
|
Du spekulerar verkligen vilt Roffa1 utan att ha någon som helst koll på situationen?! Om han säger att han använde navigatorn på vägen till firman, hur kan den då ha kommit bort via dennes barn (och han får i en skiva i navin så den bör ju inte sitta där...). Sluta upp med dina löjliga spekulationer! Så om någon snor dina fälgar så anmäler inte du då det knappast "är någon ide"? Hur BMW agerar i denna fråga har du heller ingen aning om vilket naturligvis även gäller huruvida polisen lyckas lösa detta eller inte. Tro det eller ej men en del får svårt att ljuga när det blir allvar. Snacka om att ha noll koll... |
|
|
...fast man tycker ju inte att det ska behövas. Man åker ju kanske inte runt med kvitton på allt löst i bilen..hade varit lite absurt. |
|
Roffa1 |
Keiser: Om du nu tycker att jag spekulerar hej vilt? kan Du då själv bevisa motsatsen med graverande fakta? annars spekulerar du ju minst lika mkt själv.. den där storyn med fälgarna var oslagbart dålig...hehehe |
|
Nej jag lyssnar på den enda som har något med situationen här att göra (och sålunda den enda som faktiskt vet något), nämligen trådskaparen. i större delen av inläggen tycks du hitta på en ny grej och sen köra på det ett tag, konstruktivt? Får du ut något av det? lär dig lyssna istället! Fälgarna är ung på samma nivå som du fört resonemanget hittills, säger väl kanske en del då... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Roffa1 Tycker det är dags för dig att lägga ned dina vilda helt onödigt provocerande hittepå inlägg nu. Skapar bara otrivsel och tjafs Trådskaparen är den enda som vet vad som hänt och den som snodde skivan. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Menar Hasso nu att TS själv snodde skivan..? Det här är ju mer invecklat än Big Brother och Paradise Hotel tillsammans. |
|
|
HFR => Det blev nog bara ett syftningsfel i Hassos sista mening ;) Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.