|
|
|
|---|---|
|
Som topicen säger... Har sökt lite men inte hittat svar för andra bilar än e34 o e39... Tänkte importera en 530d ´06 och just nu slog det mig att fan ja e ju inte så jäkla hajj på tyska att ja vill sitta o läsa det i displayen varje dag... Så första frågan är om det går att ändra till svenska? Andra frågan är, kan jag ändra språket med en Carsoft 6.5? //Anders. | |
|
Det går hos BMW åtminstonde. **BMW-ägare i 31 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Idrivens språk ändrar du i...idriven. :) Har du röststyrning verkar man vara tvungen att byta modul, eller iaf få den ommekad. | |
|
O så bra. :) Kanske ska lära sig tyska så man iaf kan prata lite me bilen. Scheisse e väl d ordet man använt mest... |
|
|
Just det ordet funkar dåligt :-) Men det finns många fler ord som funkar gå kvällskurser så har man räddat den tiden också Det är rätt kass om man inte kan tyska annars funkar det klockrent Ha deT |
|
| Kommandomanualen till voice är 4 A4 har jag för mig :D | |
|
Haha d e ju fan värt att lära sig lite av d roliga språket då ju... Hmmm... Helt offtopic, men har alla e60 aux ingång? |
|
|
Om det är röststyrningen du har besvär med så måste den kodas om, i varje fall så är det så man gör på lci e60. Som andra skriver som ändrar du idrivens språk i just idriven, svenska går inte vad jag vet. // Mvh Andreas |
|
|
missade, nej carsoft kan inte koda om det, det får du göra hos din lokala verkstad, eller så ber du handlaren göra det innan du hämtar bilen. // Mvh Andreas |
|
|
men om en e60 säljs i sverige, har den inte svenska i iDriven då? Om man nu får nöja sig med engleska på iDriven, vad är det då mer än en eventuell röststyrning som måste språkändras? |
|
|
Just ja, menyspråket ändras i I-driven och röststyrningen av BMW. För röststyrningen behövs ingen hårdvara, dock en omprogrammering av mjukvaran. Jag betalade c:a 1000 kr för initiering av halvljusautomatik och ändring till Engelska i språkstyrningen. Men det var några år sedan nu. Svenska finns inte och det som ändras är röststyrningens tyska till engelska. **BMW-ägare i 31 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Svenska kom först med "hårddisk iDrive" på sista E6X årgångarna. ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.