AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.096

Ny 4-cylindrig 528?

Visa användare
29
Fast´n´genius
BMW 530 dA F10
Vad tror ni?

Fler än jag som tycker att det är att häda....?

Själv får jag rysningar! Men man ska kanske avvakta tills det går att provköra den, men som sagt; som gammal älskare av 6-cyl BMW undar man ju hur dom tänkte på marknadsavdelningen...
ni
64
nisso
525i E60
ja, inte blir man sugen precis.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Från 2012, har jag för mig, kommer både tillverkare och återförsäljare straffas ekonomiskt för varje tillverkad/såld bil som släpper ut mer än 120g CO2. Tror vi kommer se många överladdade små motorer inom den närmsta tiden.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Nog för att det är gött med sexcylindriga motorer, men är det ingen som har kört t.ex VW:s 2,0TFSI motor? 211 hästar och närmare 300nm i vridmoment. Det är en väldigt trevlig motor och den låter dessutom väldigt sympatiskt för att vara en fyrcylindrig motor. BMW är ju inte sämre än VW på att bygga motorer, så det kommer säkert inte att bli så farligt :)

// Erik
Jag har kört 2.0TFSI (Audi A4). Tydligt turbolag och mjuk upphängning (vilket är ett måste på en liten 4a med hög effekt om det inte skall bli en vibrator av det hela). Det var en fröjd att sätta sig och njuta av en skön sexa efter den provturen.

Tvärs emot din upplevelse Heinz-Keller :-)

mvh/ Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.