|
|
|
|---|---|
|
Har möjlighet att få tjänstebil efter att precis bytt författning på mitt jobb. För att göra detta än mer komplext så är företagspolicy att importera bil från Tyskland och då oftast Jahreswagen eller annat begagnat. Budgeten ligger mellan 220,000 till 260,000 SEK så antar att modeller runt 2007-2008 blir aktuellt. Själv tar jag hellre en ett år äldre bil med mer utrustning. Kandidater hittills är: -BMW 520d Touring -BMW 525d Touring -BMW 530d Touring -Audi A6 Quattro 2,7 tdi -Audi A6 Quattro 3,0 tdi Har även funderat på Merca C-klass kombi men misstänker att den blir i minsta laget med 2 kids i bilen. Någon som har erfarenhet av dessa bilar? Något speciellt att tänka på eller undvika? Något smartare/bättre/roligare alternativ?.... hjärtat säger ju givetvis ännu en BMW kombi =) Tacksam för råd! /L | |
|
Det var ju en annorlunda policy? Vagnskadan utgår ju oftast efter tre år, dubbla försäkringspremien. Service utgår efter tre år, hög kostnad. Ett aber till med att köra äldre leasingbil blir ju att du blir förmånsbeskattad som att bilen är ny. Trots att den är fyra år "gammal". Både du och firman förlorar på det. Firman sparar pengar på inköpspriset men får högre kostnader i övrigt. För firmans del ska det betalas sociala avgifter på bilförmånen som alltså blir lika höga som om bilen vore ny. Statistiskt sett borde en ny bil hålla sig fri från reparationer jämfört med en fyra år gammal. Jag är väl medveten om att det är usla svar på din frågeställning men jag tycker ändå det kan vara läsvärt. Vi får ju hoppas att det är fler än du och jag som läser tråden. Ulf |
|
|
En Jahreswagen är max 6 mån gammal, förstår inte hur du skall få en 2007:a på det sättet... ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.