|
|
|
|---|---|
| jag har bytt båda krängningsstagen men det skramlar vänster fram jag tror det kommer från fjäderbenslagringen är det någon som har en ide hur man får tyst på eländet.Eller är det bara att köpa nytt lager | |
|
Hej! Kolla så att det inte är stötdämparen, har själv råkat ut för det. Det brukar vara lite oljigt på fjäderbenet i så fall. MVH//Pelle |
|
| stötdämparen är lite dålig men ska väl inte skramla ändå.min grabb har en e39 med helt slut stötdämpare men det är helt tyst på den när man kör på ojämn väg | |
| Hej,har sjäv en 523-97 och hade stora problem med att lura ut var mitt skrammel kom ifrån,men med medhjälpare som körde bilen sakta på ojämnt underlag och en som gick och lyssnade bredvid så kom ljudet från höger framhjul,det visade sig vara dragstaget där kulbulten var helt slut.Det kände man tydligt när man hade staget i handen,men det är väldigt svårt att känna glappet när staget är monterat,har ryckt,klämt,bänt,ja allt möjligt även på dragstaget innan vi hitta felet :) | |
|
Hej! Jag höll på och bytte en massa saker innan jag kom på att det var stötdämparen. Det kändes om man lade handen ovanpå fjäderbenslagringen och om någon gungar bilen. Men det kan naturligvis vara en massa andra saker. MVH//Pelle |
|
| Kan tillägga att jag bytte bägge krängningssatagen först,de var väl inte helt slut,men ändå,det blev inte märkbart bättre ,men till slut hittade vi ju ändå felet. | |
| Hade oxå skrammel i min, bytte först fjäderbens lagringarna på båda sidor, ingen effekt, sen började ja gräva lite mer o upptäckte att länkarms bussningarna va kassa, bytte båda sidor o nu e den knäpptyst. | |
| OEM till det ni bytt ? | |
| OK,bytade nr 4på bilden,Länk enligt texten. | |
| Stämmer bra att de va nr 4 men byt båda sidorna samtidigt,inte billigast men e ena gången så kommer garanterat den ändra gå snart med. | |
| hittade felet.det var vänster stötdämpare som var helt slut.tack för alla svar | |
|
Jonas, hur långt har din bil gått? Jag blir lite nyfiken på vilken livslängd man kan förvänta sig på dämparna. Min kärra skramlar också i framvagnen utan att jag kan hitta nått glapp. (jag har bytt alla stag men ändå är ljudet kvar) //Magnus |
|
| min bil har rullat 25000mil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.