|
|
|
|---|---|
|
Hej, sökte men hittade inget ang just E46 när det gäller detta; Gäller en E46 sedan -03 utan kaltlandsutförande (dvs inga eluppvärmda stolar från fabrik). I bilen sitter numera monterat stolar med elvärmedynan i stolen. Vad behöver göras för börja använda elvärmen? Knappsatsen framför växelspaken inser jag behöver installeras, men hur är det med kablage, är det fördraget? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Finns en komplett sats för eftermontering ser det ur som. Inget är normalt fördraget, tyvärr slutate Biltillverkarna med detta för länge sedan. (Dock kan Toyota ha standard kabelmattor som täcker in samtlig utrustning på senare årsmodeller fortfarande.) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag kollade på detta för några år sedan när jag hade en importad E46 utan värmesitsar. Jag hittade då en DIY-guide på något forum där någon beskrev hur man skulle göra (engelsk text). Tyvärr har jag inte sparat länken men om du söker tillräckligt väl så borde du hitta! Det är inte fördraget något, men kabeldragningen var inte särskilt komplicerad om man är någorlunda hemma på bilel. Och du behöver inte mycket annat än själva knappsatsen, som du bör kunna hitta på skroten. Eftersom du redan har dynorna är det värsta jobbet redan gjort :) MVH Jonas |
|
|
Jag googlade och hittade rätt snabbt, här är både DIY:n och BMWs egen instruktion: Länk Länk |
|
| Bägge tummar upp och stort tack för svaren! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.