|
|
|
|---|---|
Creative |
Regn sensorn på min E39 528 verkar inte funka. Oavsett vad jag gör fungerar bara intervall torkaren. Vad göra?? |
| Är det intervall även när du för upp den till andra hacket? Det är bara första hacket som är kopplat till regnsensorn. Om det regnar mycket och om du har lägsta känslighet inkopplad på regnsensorn så blir det väldigt blött innan den torkar. Om inte detta funkar så åk in till BMW och be dem nollställa regnsensorn, det kan hända att den hakar upp sig. | |
Creative |
Enligt instrukt. skall regn sensorn vara aktiv när man har spaken i första läget och vrider om nyckeln... Den skall då göra ett slag men inte mer. Min går alltid, även om det är torrt ute. Jag kanske har miss uppfattat manualen. Men torkarna går (i intervall) även om det inte regnar. |
|
Är inte detta ett defaultproblem på E39? och avhjälps genom att reseta felminnet i datorn för regnsensorn. |
|
|
Alltså, första läget uppåt som du menar är vanlig intervall för bilar utan regnsensor. I så fall är det rätt läge för sensorn. Som du skriver måste man omaktivera sensorn varje gång man startar bilen, vilket man enklast gör med att stänga av och sätta upp i första läget igen. Då kvitterar den med ett slag för att du ska veta att den har mottagit instruktionen. Samma sak om du ändrar känslighet på sensorn. Prova att ändra till minsta känslighet och se om det hjälper, dvs nedersta hacket på inställningen som sitter på spaken. |
|
Creative |
Näpp... Det är samma funktion i alla lägen d.v.s "normal intervall". Har tid oss BMW den 18 för att göra reset på airbag lampan, skall be dem kolla rengn sensorn också. Tack.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.