AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.829

ventilknack , hur allvarligt 750 e32!

Är spekulant på en 750ia, men den knackar ganska duktigt från vänstra cylinderbanken. Efter provkörning så tystnade den lite, undrar hur farligt e det
kan det räcka med oljebyte, ny olja i vid provkörning. Bilen har stått sen 07 förövrigt gott skick. Blev lite mörkrädd när jag ringde bmw o fick pris på insugspackningar plus lyftare, tips på var man kan få tag på delar till en rimlig peng
vill rädda denna härliga släde från skroten!!!!!
mvh

et
35
etretiotvå
Bmw 730 -89
skickade dig ett powerpost här på sidan på ett tips där dem har bra priser om man gemför konkurenter..
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jag skulle undvika i det längsta att köpa en krånglande E32 750 med M70, mitt råd är att kolla på en E32 740 med M60 istället.

Eller om en tolva är målet; E38 750 med M73.

Mvh
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Verkar ju vara en ventillyftare som knackar, om man har tur hjälper det att bara köra och byta olja några gånger. Har man inte tur är det något som kostar....
Men är det en billig bil kan man ju ta risken. Insugspackningarna behöver inte bytas då man river insugen, dom går att återanvända,

/Mats J
tack för alla tips!!! Har hittad lyftare o packningsats för mycket bra pris, vet ej om jag skall slå till. hade tängt ha den som sommar brucksis, alla avråder köp dom säger att kvaliten e kass på e32orna??? någon som brukar sin mer än till finåka?

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kvalitén på E32:orna är inte kass..

Du skriver generellt så därför säger jag att min 735 E32.a brukskörs och har inga problem som stör driften...fungerar att glida med dit man ska.

Nu är det visserligen en annan sak att bruksköra sin 750 E32, men om bilen i sig är välskött från start och välunderhållen s.a.s. så bör det inte vara allt för bekymmersamt att glida runt med den året runt heller, dock är det väl inte helt enkelt att montera m.v. i tolvan vad jag vet iaf(vet t.ex inte om det ens går/eller är lämpligt att montera blockvärmare i den).
Visst, det är i mångt o mycket en helt annan bil än min M30 E32..

Mvh Janne.
et
35
etretiotvå
Bmw 730 -89
Ja använder min 730 dagligen både långa och korta sträckor,precis som ja gjort me mina tidigare bilar...Det ja däremot haft otur med med just denna bil är dålig service av tidigare ägare då jag fått byta: avgassystem.lambda,rotor,fördelarlock,drivremmarna,och sedan göra en vanlig service samt byte av luftslangarna som också dem var gammla och torrspruckna, har en kännsla av att folk inte vill lägga ner pengar på en gammal 7:a,..förstår inte varför men just gammla lyxbilar har dåligt rykte,sedan kostar ju delarna lite mer än tex en volvo,..men nu när ja bytt allt funkar allt klockrent,dvs inget har gått sönder,utan bara slitagedelar som skulle bytts för länge sedan! Men förstår inte alls varför man inte vill lägga nån tusenlapp extra för en ordentlig service,finns väldigt få modeler av bilar av dem här årtalen som har en sån komfort!!
Hittar man bara en e32 som är skött NORMALT så bör man nog inte vara mer rädd än någon annan bil, sen just 750 har ja ingen kunnskap om alls.
Snackade med säljaren idag!!! Blev affär, känns väldigt bra blir lite fix men tror på bilen. Ska bli härligt o åka tolva i sommar tack för alla tips.
mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.