|
|
|
|---|---|
|
Vore mycket tacksam om någan kan fylla på ac.n på min Bmw 325i -92. Ngn som kan eller vet ngn eller ngt ställe som kan fixa det?. Om ngn kan göra det vad kostar det i så fall?. | |
| Ingen som har ngt tips angående påfyllning av ac.n? | |
Peter bmw325 cab |
prova att ringa någon kyl\frys firma dom kanske kan |
| Precis vilken Ac-krediterad firma som helst kan fylla Ac:n. | |
| jasså, trodde gasen var förbjuden nu, den är inte konverterad... | |
|
den ska inte behöva konverteras, det räcker med att dom byter o-ringarna och torkfiltret. //Peter |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Var bor du ??? MVH Hasso |
|
Jag har bytt från R12 till R134a i min, det behövs bytas torkfilter och anslutningar. Sen har man i retro-olja innan man fyller på med gas. Fick det fixat hos Solna Bilteknik 08-7357100 www.malte-racing.com |
|
|
Enklast är förmodligen att ringa en kylfirma. Satsa på en som levererar lösningar åt ICA Maxi eller liknande. Ring och fråga om dom kan göra det någon morgon åt dig. Svart innebär att man ibland kan åka in till Kylfirman innan deras servicebilar rullar ut för dagen. Kan även innebär att man har den stora turen att få den gamla goda R12 gasen. Har du ännu mer tur betalar du bara runt tusenlappen för kalaset. |
|
| Enligt min lokala kylleverantör behövs ingen förändring ö h t eftersom det nu finns medel med samma egenskaper som freon, men som är helt lagliga att använda istället. | |
| Jag bor i Mjölby 3 mil söder om LKPG. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lite långt till Kumla då:)Har en r12tub,men då får inte systemet vara heltomt. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.