|
|
|
|---|---|
|
Påverkar en Bi-Color inredning värdet på en 330 Coupe E46? Det är antingen; -Bi-color bilens färg/svart skinn med sportstolar eller -Standard svart skinn inredning (ej sportstolar) | |
|
För rätt kund påverkar det givetvis priset. Personligen skulle jag inte betala mer bara för att det är tvåfärgat skinn och allt annat var identiskt. Mvh Marin |
|
| Det faktum att det är sportstolar istället för standardstolar då? | |
|
Tror inte att Bi-color som sådant är värt något extra men sportstolar är värt en del jämfört med standardstolar. ___ //Ulf |
|
|
Själv tycker jag Bi-Color är riktigt fult, som M5 ans gråa o svarta. Jag skulle själv inte vilja ha det. |
|
|
Bi-Color är för mig inte värt någonting, snarare tvärtom. Ser ofta smaklöst ut. Sportstol vs inte Sportstol skiljer mycket mer. Minst ett par tusenlappar, runt 5 kanske. Ofta är det svårt att värdera det enskilda tillbehöret exakt eftersom begagnade bilar ofta skiljer sig på mer än 1 punkt. ------- //Lövet |
|
|
Som ovanstående skribenter skriver: Reelt värde 0:- Affektionsvärde: Högt för den som gillar just detta. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Tycker som flera andra att flerfärgsstolar ofta är fult och sänker därmed värdet på bilen, för mig. Det kan i sällsynta fall vara snyggt, beroende på bil, färg på bil samt vilka två färger stolen är färgad i. Sportstol är i min bok däremot alltid ett plus om det är standardstolen som är enda andra alternativet och beroende på bil. I vissa modeller vill man måhända hellre ha komfortstol. |
|
| I det här fallet är bilen Hellrot och inredningen skulle då vara röd/svart... | |
| det ser säkert trevligt ut, men att det skulle höja priset är tveksamt. | |
|
Färger och vad som är snyggt är ju så klart väldigt individuellt, men för min del är enda bi color-klädseln som öht skulle kunna vara aktuell grå/svart. svart/röd och svart/blå, dvs karossfärgen, tror jag avskräcker betydligt fler köpare än det attraherar. fast det finns alltid de som tycker turkost läder är snyggt också.. sportstolar, däremot, är alltid ett +. |
|
|
Då avviker jag från trenden: Bicolor är ashett. Men det gör knappast bilen mer värd, däremot betydligt mer lättsåld med sportstolar. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
|
Tycker det är grymt läckert med 2 färgat skinn. Tycker även att det borde höja värdet lite. Skulle det gå så skulle jag beställa vitt/svart skinn på ny BMW. |
|
|
Jag skulle inte köpa en bil med tvåfärgat skinn om inte färgskillnaden är mycket diskret! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.