AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.519

Utrustning till 6 serien

Hejsan,

Jag håller aktivt på att kolla på BMW 6 serie och då framförallt BMW 645. De årsmodeller jag tittar efter är 2005-2007. Jag kan även tänka mig att köpa en importerad bil. Jag kommer inte köpa en cab.

Det jag undar lite över är vilken utrustning som skall med och är betydellsefull. Jag har sätt att ett antal bilar ligger ute som skiljer lite i pris. Vilken typ av utrustning gör att det blir skillnad i pris?

Mvh Josef
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Jösses det var inte lätt alla vill vi ha olika saker på våra bilar
Själv vill man ju ha så mycket som möjligt tex. panorama tak och navi skinninr.
Den stora skillnaden på bilarna är nog vem som säljer och miltal. Import eller inte kan kvitta enl. mig men en imp. är för det mesta mer utrustad till samma pris som en svensk med mindre utr.
Sen är det färg och allt annat som är som baken alltså delad
Hoppas att du hittar just din

Ha deT
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej
Sådan utrustning som HUD(Head Up), Aktiv Styrning, Dynamic Drive& EDC, Navi prof, CDVxl, HiFi Prof, Panormaglaslucka med mera gör alltid en 6:a lättsåld. Rent generellt kan man väl säga att de billigaste importerna har en tendens att inte alltid ha helt "ren" bakgrund då man kollar upp dem lite närmare.

Det är ju rätt tid att köpa Coupe nu i vinterslasket få letar sån bil då så priserna står lite lägre. Däremot så kommer nya 6 serien i år och det lär få priserna att justeras något nedåt.

650 som kom 2006 är en underbar GTvagn. 645 likaså även om 650 har strået vassare motor. Man får mycket bil för pengarna och de första ägarna har tagit det tuffaste värdefallet. på Länk i Uddevalla står vad som verkar vara en fin bil till ok pengar, bara pruta och se glad ut om den är fin.

Lycka till!
Asken
Om jag skulle köpa en E63 igen så skulle mina krav vara

Sportstolar (vilket bilen hos 7h saknar...)
Automat/SMG
Logic 7
Nav
Panorama
PDC
Bluetooth
Ej Trälister

Jag stötte på både en och annan E63 med mycket tveksam historik när jag inhandlade min 645iA. Så var vaksam.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.