|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som har bytt torkarmotor fram på en E39 som kan skriva och berätta om det var några problem med detta.Jag tror att den jag har nu går för tungt och därför går torkarna inte till vändläge när man slår av dom,har bytt relä och det blev ingen skillnad.Så nu har jag beställt en begagnad motor från bildelsbasen som jag har tänkt montera dit i helgen.Tilläggas också att dom fungerar inte nu på intervalläget.Tacksam för svar/Tage | |
|
Hej! Ett vanligt fel på vändläget är att torkarna har fryst fast! Där av ändrat på vändläget. Det tar dig ca 15 minuter att fixa detta, du måste ta bort partikelfiltret på höger sida samt filterhållaren, lossa muttern på torka-motorn lyft upp staget lite och vrid torkarna till rätt läge Nr12 på länken Länk |
|
|
Torkarna stannar i rätt läge om jag lyfter upp dom från rutan,så det verkar som om motorn går för tungt och dom funkar inte heller på intervalläget och inte varje gång heller på det snabbaste läget men tack för visat intresse/Tage |
|
|
Jag har precis samma problem med min som du verkar ha. Har bytt relä och säkringar utan resultat, sen för att torkarna ska orka när den står stilla så måste man lägga på högsta läget på spaken och blöta ner rutan rejät och hjälpa igång den i början. Intervall lägena vill inte alls. Är riktigt nyfiken på om du hittar problemet? eller om det är motorn som ter sig så när den är slut. /Mvh Anders |
|
| Är det mycket jobb att byta torkarmotorn? Några bra tips innan man börjar riva ut motorn är alltid välkommet. :) ett måste är att ta av torkararmarna med avdragare? | |
Bj 13 530 xDrive Touring-11
520 xDrive Touring-17 850 iA-91 K 1200 S -05 (MC) K 1600 GTL Exclusive-14 (MC) |
Hej, Har problem med att min torkarmotor stannar helt och hållet ibland. Tråkigt när det händer när man som bäst behöver dom. Någon som har en idé om det är relät, eller motorn ? Den stannar som sagt helt utan förvarning och efter diverse manövrering i alla lägen, går den sedan igång igen. Ibland är det så illa att man måste stanna och stänga av bilen en stund. |
|
Så här byter man motorn: 1. 2. ___ Min bil: Länk |
|
Bj 13 530 xDrive Touring-11
520 xDrive Touring-17 850 iA-91 K 1200 S -05 (MC) K 1600 GTL Exclusive-14 (MC) |
Tack för tipset :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.