|
|
|
|---|---|
|
Eljusterbara nackstöd och sitsvärme bak gick det att få på en 540 -94? Backvarnare? Hur mycket utökat skinn kunde man få utan att den vart individual. I min bil har jag utökat i dörrar och mittkonsoll, vattenbuffel. Hört att det är standard på bilar med vattenbuffelklädsel. Vad finns det mer för udda utrustning till E34? | |
| Parkeringsventilation.. vad är det o hur fungerar det? Det finns på min annars sparsamt utrustade 540/6. | |
|
Servotronic kom jag på oxå.. Utrustning som endast gick o få på M5 får gärna förtydligas. |
|
|
Kod 499 Eljusterbara nackstöd bak var tillval fram till 8/94 efter gick det INTE att få till någon E34. Fanns till 530i/540i och M5. Värmesitsar bak var tillval till M5 och Individual till övriga. Utökat läder i den omfattning du nämner var tillval fram till 8/94 för både Bison och buffelläder, från 9/94 var det standard till buffelläder och ej längre möjligt att få till Bison. Från 1995årsmodell (29/4-94) var dörrspeglarna i läder (skrynkligt) i stället för vinyl (platt) på all läderklädsel till E34 518i-540i. Servotronic är inte jätteovanligt. Däremot är servotronic med M5inställning ovanligt (Individual) oftast tillsammans med Nürburgringchassi. All M5utrustning utom framstötfångare, M5emblem och M5 instrument har levererats på olika 540i, Brödbox-baksäte, kontrastlack, M5instegslister, röda visare till mätarna, M5-panel till bakluckan (520i-93 till Italien), M5 Touring-tejp, M-speglar, M5-bromsar. M5-95 bromsar och M-Parallel har dock endast levererats till unika M540i som är en special modell från M GMBH. 90liters tank var Individual i Europa, standard på alla E34 i Sydafrika och ej standard på någon E34 inklusive M5 i Nordamerika. Förvaringsfack ovanför förarrutan finns endast på denna 540i, ingen M5 har det. Övriga modeller finns det inte information utdragen om; Länk Metall innerdörröppnare är ovanligt, finns på några få 540i/M5 och en serie 525iA Individual Selection till Japan. Vita blinkers är också ovanligt. Neonblau (540iA RHD) respektive Neongrün (540iM/6 LHD) finns på var sin 540i. Ingen M5 i någon av färgerna. Kan finnas på någon svagare E34. Regga dig på e34m5.se där finns Individualtråd och andra trådar om ovanlig utrustning/ovanliga exemplar av E34. Stephan |
|
|
Stephan, Hur ovanliga är #499 elnackstöden? Min granne på 90-talet hade en 540 -93 med manuella stolar fram (!), men elnackstöd bak - tyckte alltid det var så high-tech när de åkte upp när man satte i bältet. |
|
|
Jag har el-nackstöd fram och el-lårstöd i min 525-93. Mvh oo=00=oo |
|
|
Efter att ha kikat på utr.listan såg jag att detta måste vara eftermonterat då ej #499 stod me! Får nöja mig med att 209 stod me :) Mvh oo=00=oo |
|
| Trebor, elstolar fram är ju inte särskilt ovanligt. | |
| elnackstöd har jag på min 540, men elnackstöd bak? jag har inte ens nackstöd bak haha. visserligen skönt o slippa enligt mig. | |
|
Har aldrig påstått detta heller :).....utan skrev bara att jag har el-nackstöd fram, då E38B12 hade en fundering på hur pass ovanligt de är. Men då det ej fanns i bilen från fabrik som jag skrev kan vi ju glömma mitt inlägg. Mvh oo=00=oo |
|
|
E38B12; 15st 1994års 540i/6 har det och 6st 1995års 540i/6. Av 408st möjliga exemplar. El-nackstöd fram ingår i 458/459 El-stolar. Alltså inget separat tillval/tillvalskod. 459 är standard på 540i i Nordamerika. Nackstöd bak gick däremot inte att få i USA (utom M5 som har det som standard, precis som resten av världen) Utom Winkelhock som även saknar dimljus och elhissar bak, Europamodell. Nackstöd bak var standard i Canada (manuella, kod 498). Stephan |
|
| Vilket nummer har min 540/6 föresten, Stephan? | |
| Som alltid imponerande kunskaper Stephan! | |
|
Japmax; Din är #394/797. 15st av de 797st hade Ultramarin flockvelour från fabrik. 6st var Arktissilber, 5st med standardstolar och 1st med sportstolar. Keiser; Tack! Stephan |
|
|
Stephan, Tack för den infon. Jag håller på att samla ihop en komplett svart inredning nu. Blå tygstolar känns inte bra :/ så jag kör på svart konvertering istället. Tänkte även montera farthållare och eljusterbar ratt som jag har liggandes. I övrigt är bilen som sagt snålt utrustad, tråkigt. Har du någon info om parkeringsventilationen? Jag förstår mig inte på den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.