|
|
|
|---|---|
|
hej. bytte packningen till filterhuset i höst/sommar och använde även packningssilikon från mekonomen -50 till +260 grader. detta hade jag på packningens ytterkanter runt om, bara på kanterna av själva filterhuset. blev tätt och bra. inga bekymmer tills för ett PAR månader sen då jag fick se till min stora fasa att de läcker på samma ställe IGEN! kan frusen vv ställt till med detta? den halvfrös för mig för CA 1 månad sen och ventil-kåps-packningen tryckte ut lite olja på grenröret men de var väldigt lite egentligen eftersom jag upptäckte felet så tidigt (va inte helt igenkorkat? vad jag kunde se/konstatera). kan de legat och grott där och skapat ett övertryck på filterhuset ist för ventilkåpan? kan något annat orsaka övertryck där? när denna packning byttes var jag ytterst noga att få allt på plats som de skulle och drog så hårt jag vågade. är brutalt stark så de sitter ordentligt ;) ps: hittar inte min gamla tråd då jag skrev om läckage någonstans och fick klart för mig att de var denna packning som läckte. BMW ownz | |
| Varför använde du packningssilikon för? Fukta packningen med olja brukar räcka gott och väl för att det ska bli tätt | |
|
tänkte att nu j*vlar ska jag inte behöva göra om detta på några år........................................................................... va olja på packningen också. måste va nått över-tryck där eller nått. va noga som in i h*lvette när jag bytte packningen och hade hjälp av en polare. BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.