|
|
|
|---|---|
|
Har fått för mig att byta in min 525iA mot en 530 d eller 535 d men tänkte kolla lite med något kunnig här. Jag skall ha en svensksåld faceliftad med m-paketet, sedan verkar de flesta vara ganska bra utrustade, drag, panorama, komfort eller sportstolar, skinn, PDC, navi osv. Värmare vore ett stort plus och den bilen jag är riktigt sugen på är en Imolaröd: Länk Den har tyvärr gått lite mycket tycker jag och är i överkant prismässigt men det är kanske vad de kostar? Men hemma skriker de högt, 340 " för en 3 år gammal bil som gått 12400 mil!!! Skulle helst hitta en som rullat under 10" för maskinförsäkringens skull. Är de dyra i service eller kostar de ungefär som min 525? Försäkringen kollade jag och de låg lika. Eller kanske en 530? Det kanske inte märks så stor skillnad på en 530 vs. 535? Länk Tips mottages tacksamt. | |
| Den röda färgen är riktigt läcker i verkligheten, synd att det är så dåliga bilder. | |
|
Håller med ang den röda. Vad gäller skillnad mellan 530 och 535 så är det en fruktansvärd skillnad prestanda mässigt. Jag kollade både på 530xd och 535d och valet föll på 535d direkt efter provkörningar. Nackdelen är att du inte kommer vilja kliva ur bilen :) |
|
| Priset på 340" då?, är det bara jag som tycker att det är mycket pengar eller är det ett rimligt pris? | |
|
Jag skulle eventuellt kanske ha väntat lite och se om beggade F10/F11 sänker priserna något... Å andra sidan verkar bilen vara ordentligt utrustad; elbaklucka + adaptiv xenon + aktiv farthållare + komfortstolar + M-sport + Panorama + Individual Audio!!!! Det enda jag saknar är bränsledriven extravärmare... Jag brukar inte gilla svart skinn, men med denna bil skulle jag gladeligen förbise den detaljen! Handlaren kanske kan tänka sig att gå ner 10´? Bilen verkar inte heller vara moms-smittad?: Pris exklusive moms: 271 920kr... Hmm, jag tror att jag ska sluta köra färdtjänst och bli egen taxiåkare nu... Mvh |
|
|
Visst har jag funderat på en F11 men en ny är bara att glömma, byggde en för skoj skull på webben och supersnik 520 landade på över 440", alternativet är att vänta 2-3 år och köra vidare med 525:an. Men även nya X3 och X5 är intressant då... Ska fundera någon vecka till, gjorde misstaget att göra en kalkyl och det kostar att ha bil ;-), ligger på över 5000 kr/mån med 525:an och över 7000 kr/mån med den röda. Föregående ägare hade en månadskostnad på 18 000 kr! |
|
|
Jag stod inför samma svåra val i våras och jag tog en fullsmetad 530D .. * Prestanda skillnaden är inte överdrivet stor, och 530D räcker till o blir över. Köra racing är de helt verdelösa på ändå ;) * Jag anså att man får en fullbombad 530 för betydligt mindre pengar än en 535D som inte har lika mycket lull lull ( jag är utrustnings nisse) * 530D går ca 1dl billigare än storebroren. * Skatten är ca 1800:- lägre. Hade det varit samma pengar på likvärdigt utrustade bilar så hade självklart valet blivit 535D ;) Henrik |
|
|
NordicX: Nej, jag tänkte att priserna på E60/61 borde gå ner rätt snart, då F10/11 kommer ut som begagnade på begmarknaden och "drar" ner även E60/61. Mvh /Robban |
|
|
Robban: Det har du rätt i, tänkte inte på det ;-) Passade på att kolla lite på mobile.de, det finns ju en del att välja på, det sura är att behöva annonsera ut min bil privat, har fått ganska bra i inbyte för den så det hade vart enkelt att bara lämna in och hämta ut en ny. Ska även kolla på 530, 235 hk borde innebära en hel del mos ändå! |
|
|
Hallå Prestandamässigt är jag riktigt nöjd med min 530xd. Jag hade satsat på en 530 med få mil före en 535:a. Annars kan du alltid köpa en 520d E61 LCI från 2007 att transportera dig i och en Z3 M-coupé att nöjesköra med. Lite dyrare men mycket roligare! Fitch |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.