|
|
|
|---|---|
|
Förstår mig inte riktigt på människor som köper bilar dyrt på KVD idag. Ofta finns motsvarande bil att köpa billigare och i bättre skick av auktoriserade bilhandlare (dessutom ingår då garanti). Ett bra exempel idag, en XC90 d5 sport 2008 med 6172 mil på mätaren gick för 351' + inropsavgift 2950= 353.950. Då var den skrapad, drog snett och ganska repig : Länk Samtidigt kan man tex gå in på Upplands Motor i Tierp och köpa en likvärdig (oskrapad) bil som visserligen gått 1500 mil mer, men är uttagen i trafik 8 månader senare för 338' oprutad (kan säkert få ned den 15-20') : Länk | |
| Det är ingen tvekan om vilken bil jag skulle köpt. Ibland blir man förvånad hur priserna kan dra iväg på en internetauktion. Jag har sett auktioner som slutat med rena fantasipriser på Tradera. | |
| HUGA! 350.000 bruna bananer för en 3 år gammal kinesisk bil.. | |
| Det är väl dessvärre ett relativt vanligt fenomen när det gäller budgivning, se bara på stockholms bostadsmarknad. I stundens hetta kan det ibland vara svårt att tänka klart. | |
Verdi |
Det är ju så det är på auktion. Ibland drar det iväg, men ibland går budgivningen trögt och man kan göra riktiga fynd. |
|
Seriöst vem betalar 350 000 för en så gammal bil med dom milen ? |
|
|
Bjuder just nu på en 335i, intressant hur högt den kommer sluta. Leder just nu (2timmar kvar) men det drar alltid iväg på slutet. Har inga större förhoppningar om att vinna auktionen. Har lite koll på priserna så kan kommentera om några timmar. Länk |
|
| Björn: Köpte du bilen? Landade den på 238´ eller? | |
| Verkar ha gått för 238.500 till xtrema bilar.Blir väl en rekond och om en vecka är den säkert ute för försäljning.Betydligt dyrare förstås. | |
| jag var på en auktion en gång där det såldes oanvända saker, hade förberett med att kolla nypriset för mycket av grejerna. ALLT gick för mer än vad det kostade att beställa i vanlig affär. Och då som sagt utan garanti, öppnad förpacking etc. | |
|
WGN, nej tyvärr, la ner vid ca 210'. Verkar som den gick för 238' och reservationspriset uppnåddes. Tycker det var ett ganska bra pris om man söker en lågmilad sedan, befarande att den t.o.m. skulle passera 250'. Bilen var riktigt fin invändigt. Körde den bara en kortare runda men tyckte den funkade bra maskinellt. Hade en del utvändiga märken enligt protokollet som jag hade svårt att kolla pga att det var mörkt ute i kombination med en dålig ficklampa. Är nog svårt att hitta en sv-såld -08 med så pass låga mil för dessa pengar. Men jag söker framför allt en kombi med drag och M-paket. |
|
Verdi |
Björn, Länk |
|
Tack för tipset Verdi, har sett den och den är nog prisvärd men kostar mer än vad jag vill lägga ut. Det var ett par år sedan jag körde en 335 senast och blev lite tveksam till 335i efter provkörningen. Det finns en viss turbo-fördröjning innan effekten kommer fullt ut. Inget praktiskt problem men det stör mig något. Trots M-chassit är den inte lika kvick och precis i styrningen som i 1-serien jag vant mig vid. Förstå mig rätt, bilen ligger absolut bra på vägen men den där sista gokart-känslan som 1-serien besitter saknar den. Däremot är komforten klart bättre. Kanske egentligen är en 130i jag söker. Alternativspåret är en billigare bruksbil och sedan en hyffsat användbar entusiastbil kanske en e46cab eller trevligt specad M3e46. Beslutsångest... |
|
|
BjörnB: Antagligen var det en mjukvaruversion som gjorde att turbofördröjningen kändes, de första N54 hade karaktären av en liten V8, laddtrycket kom vid ca. 1300rpm: Länk Men wastegaten slets tydligen snabbt och många upplevde att wastegate rattlet lät för mycket och då programmerade BMW om wastegate:n (version 29.0?) så att den var öppen mestadels. På senare programversioner (32.2?) så stängs wastegaten betydligt snabbare/oftare och bygger upp trycket mycket snabbt. Annars så kan nog JB4 eller Procede V5 ge det som behövs... =) Länk Mvh |
|
|
rob_t_j72, tack för länkarna. Bävar inför att ta mig igenom monstertråden på 400+ sidor om att man skaffat 335i. ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.