|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag är fastnat för bmw 318, och har två objekt jag ska ut och titta på till helgen, aldrig ägt en bmw tidigare. Den ene har enligt ägaren rullat bara 14000 mil, och är en 98ans modell. Enligt ägaren är den i bra skick, men när jag frågade om service kläckte han ur sig att den ursprúngliga service boken är borttappad, den är besiktad i maj, och han vill ha 7000 e för denna, jag frågade om det varit något problem vid tidigare besiktningar och han sa att det enda är att det varit lite strul med avgasmätningarna, att den måste vara varmkörd. Är motorn slut eller är den något lambda kat eller bara olja stift fel? hur ska man isåfall ta reda på det vid provkörning? Så med denna information, vad anser ni? är det ett dåligt köp? tyder det på mätarfiffel? hjälp mig snälla. jag bor i finland så priserna ser lite annorlunda ut här än i sverige så haka inte upp er över det. Han påstår att bilen är finsk och inte importerad, och att han har bok över samtliga ägare och att en äldre dam ägt den i 8 år före honom. Det andra objektet, är en likadan bmw 318 98 som ser väldigt fräsch ut, nybesiktad me nya bromsar och skivor, + några sensor bytta vet ej exakt vilken, men denna har gått 26000 mil, Kan det rentav vara ett bättre köp trots det höga miltalet om bilen i övrigt känns bra? | |
|
Hej! Vet naturligtvis ingenting om vad felet på den förstnämnda är, inte heller i slutändan vilken av dessa vagnar som är "friskast".. Men den första du skriver om låter inte helt kry eller schysst s.a.s. på din beskrivning.. Den andra bilen låter spontant som ett bättre köp, men det är ingenting som jag kan säga säkert via "nätet" naturligtvis. Men ta med någon som vet lite om bilar och provkör, är du osäker även efter detta så kontrollerar du vagnen/vagnarna hos "Motormännen" eller vad det kan tänkas heta i Finland..förslagsvis. Finns också bl.a. en bra begagnatguide här till vänster på forumet...kolla där först. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.