AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
481

alpina display

Henrik535
har en liten svart display som jag inte vet vart den ska sitta eller vad den e till för.Den är svart lång o smal. Kommer från en b10 3,5. vart kan denna lilla sak sitta och vart kopplas den? Tacksam för svar
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Den ska sitta i instrumentpanelen, kolla på den här bilden så ser du hur det ska se ut.

Länk

Eller är det fel panel jag tror du har?

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Henrik535
Mkt tacksam för svaret vet du vart den ska kopplas och vilka funktioner har den
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Om jag inte har helt så är detta en display som vissar

från höger : oljetemp i motorn och tryck , den tredje vet jag ej men den sista är oljetempen i bakaxelklumpen . För att koppla i denna behövs ett gäng givare samt lite elektronik för displayen . Blir nog svårt att eftermontera , tyvärr ! mkt snyggt

MVH TONY ///M3
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Menar självklart IFRÅN VÄNSTER SETT !!

MVH TONY ///M3
Henrik535
Glömde nämna att jag har motor och styrenhet från alpina oxå
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
den övre vänstra displayen visar oljetemperaturen i bakaxel:n, den övre högre visar oljetemperaturen i motorn: den nedre vänstra displayen visar undertryck i insug samt den högra nedre visar oljetryck.
st
2.200
stensth
så är det i alla fall i min B6:a men jag antar att det borde vara samma i andra Alpina modeller. rätta mig om jag har fel.
st
2.200
stensth
den visar inget på temperaturen för den har överstigit 25 grader...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.