|
Sida 7 av 8
|
|
|---|---|
| Vad för några syftar du på då? Och var hittar du dom? :) | |
viobebe |
En kollega på jobbet nämnde att hans vän hade monterat godkända blinkers i bilens befintliga backspeglar, då de inte ville såga i skärmarna, bilen i fråga var en Mustang Boss. Bilen gick igenom reg besiktningen utan problem. |
viobebe |
Han kunde inte svara varifrån de kom i från |
| Vilken typ av lampor var det då så kanske man snoka fram det? :) | |
viobebe |
Kollar upp med honom imorgon Har du ngn mailadress man kan nå dig på? |
| Thanks! Du har PM. | |
|
Sneak peak; Länk Länk |
|
viobebe |
Mycket läcker bil, C.Ek! |
|
Väldigt nice! Hur många mil och så har pärlan? Är den på väg över atlanten nu, eller processen kanske inte kommit så långt? Grattis än en gång. |
|
|
Väldigt nice! Hur många mil och så har pärlan? Är den på väg över atlanten nu, eller processen kanske inte kommit så långt? Grattis än en gång. |
|
|
Ja, den ser ju onekligen fin ut i lacken på bilderna åtminstone. Ska också vara väldigt omhändertagen så. Den har gått ca 5000 mil. Skeppas 1/4 så nu har jag suttit uppe och beställt en massa småkrafs som ska in i bilen. Ny växelspaksknopp, svarta hjulmuttrar, customgjorda golvmattor, nya instrumentpaneler (runt navin och mittkonsollen) bl.a. Det sticker iväg när man sitter och klickar runt. :) Tack ni! |
|
|
Kul med en nästan ny bil! Kostnaden för grejer som beställs får du räkna av mot att du fick den för (förmodar jag?) en bra kurs jämfört med att handla här. Några nyheter när pärlan anländer i Sverige? Och har någon ny beställning möjligen gjorts? |
|
|
Ja, grejerna jag beställer nu är ju från nöjeskontot och räknas inte in i bilkostnaden. :) Däremot skall det ju beställas lampor för ombyggnation och det räknar jag med i totalkostnaden, tillsammans med bullerintyg och regbesiktning etc. Nej, inga nyheter förutom att det är 1/4 som är skeppningsdatum. Sen kan man bara hoppas att de har raketmotorer på fartyget. :D Angående ny beställning så sitter jag och funderar på att köpa ett Hood Pin Kit och montera. Ingen större funktion men ser jävligt ballt ut. :) |
|
|
Här finns en liten LED-blinkers Länk som jag har funderat på att montera på min Cadillac (har idag biltemas sjävhäftande, man slipper borra men dom är lite stora). De eBay blinkers som länkades tidigare är riktigt skräpiga kavlitetsmässigt, och ingen märkning överhuvudtaget. Måste vara omöjligt att få dessa vattentäta, då baksidan bara består av ett stycke dubbelhäftande tejp av dålig passform. Köpte att par som får ligga kvar i garagehyllan... |
|
| Jag har sett de där små, dock skulle jag vilja slippa borra överhuvudtaget och tänkte bara köra en utanpåliggande variant för regbesiktningen, rycka bort efter och sen tänkte jag dra om blinkersen till positionsljuset framför hjulhuset istället. Vanlig kontrollbesiktning verkar inte bry sig nämnvärt om sidoblinkers. Däremot funderar jag på hur man ska lösa en temporär montering av vitt p-ljus fram vid regbesiktning, det sägs att det måste vara permanent monterat där och jag klarar inte av de där fula LED:arna framtill. | |
| Jag kommer i så fall sätta dom i backspegeln, så slipper jag borra i plåten. Ang p-ljus, så funderade jag på att lägga in några små dioder i strålkastarhuset för hel/halv. Eller göra det mer seriöst och borra ett hål i reflektorn och limma dit en lampsockel med en 5-wattare/diod i. Sen finns det ju switchback lampor om du idag har gult p-ljus och blinkers i samma lampa. Fast inte säkert dom släpper igenom det på reggen. | |
| Ja reggen är ju lite mer besvärlig. Du får ju inte modifiera befintliga strålkastare, och även om en switchbacklampa inte är en direkt modifiering så kan de ge nedslag på den. Har dock hört om folk som kommit igenom med dem också. Så det måste bli en extern lösning men utan att jag vill borra fast den, men tydligen är det mer strikt där att den skall vara permanent. | |
| Jag köpte Swedols p-ljus, och eftersom kabeln var rejält fastsatt i bakstycket trädde jag den helt enkelt genom ett galler i stötfångaren och buntbandade kabeln spänd innanför. Blir switchback nu till våren när bilen ställs på. | |
| Ja, har tänkt på hur det vore att använda den vanliga grillen? Borde ju funka. Eller så gnäller de på att det inte är permanent. | |
|
Efter sju sorger och åtta bedrövelser kom jag äntligen fram till Frihamnen igår och kunde hämta pärlan. Svårt att bara låta den stå nu i väntan på att tillfälliga registreringen ska gå igenom. :) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.