AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
78.470

Hejdå BMW 525, hej Dodge Magnum!

Sida 4 av 8
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Nej, de är väl kanske inte kända för sina rostskydd men å andra sidan så var väl knappast min E39:a mycket att hänga i granen när det gäller den biten heller. :)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Schysst bil!!

V8 är ju nåt speciellt, även jag inte hör så mycket av min, men kraften finns ju där bara man vill :-)

Niklas

Fransosen
viobebe
C.Ek!

Sant, rostskyddet på de Tyska bilarna är väl inte 100%, och BMW tillhör ju inte eliten precis trots att de tar ordentligt betalt.

Som sagt ditt val är helt rätt, och jag tror att du kommer inte kunna tänka dig något annat nu när du har vant dig. Speciellt om man skall ha allt i beräkningen..
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Fransosen; Tack! En V8:a är alltid en V8:a, din är ju ett riktigt glidarskepp som inte ska höras. Min ska ju höras och det gör den med råge som tur är. :)
viobebe; Ja, jag har börjat tänka att det kommer bli jäkligt svårt att gå vidare i bilkarriären alltså. Speciellt kraftmässigt men jag håller nog kvar den här ett tag, som det känns nu i alla fall. :)
viobebe
Gör du helt rätt i...:-D
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Min bror hann fånga lite V8-ljud av mig häromdagen så tänkte bjussa på det. ;)

Länk
Trevligt! V8-ljud är helade för både kropp och själ. :-)

mvh/ Anders
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Inte bara härligt ljud - den verkar röra på sig också?? :)
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
AKN: True that!
Sani: Jodå, för en tvåtons familjesläde så rör den sig helt OK. :)
Synd bara att det är automat, det blir liksom inte riktigt lika gott ljud då... Men ändå godkänt. Men som sagt det kunde va bättre med man. Nice men nån nedväxling med mellangas, det är beroendeframkallande sound!
Enligt mig bidrar automaten till det sköna V8-ljudet i filmen ovan. Övergångarna vid växlingarna är pricken över i. Det är ingen liten maskin....

mvh/ Anders
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
flashg: Det är ingen banbil direkt så automaten fungerar finfint för mig som kör mycket stadskörning också. Som AKN påpekar så är faktiskt bra skjuts vid växlingarna, den får snarare en knuff än fördröjning. Jag har ju även tunat om lådan så den växlar hårdare och växlingspunkterna är upphöjda till 6400 RPM istället.
En automat driver hela tiden genom växlingarna oavsett växlingshastighet.
Knuffen kommer ifrån rotationsenergi som frigörs när varvet sjunker vid växling. Snabbare växling - mer knuff (och mindre förluster).

PS. Tack vare Power Meet är det f.n. ingen brist på V8 sound här i Västerås.
:-)

mvh/ Anders
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Tack för infon! :)
Åh, hade tänkt åka på Power Meet på lördag men 20 mil enkel resa när prognosen ser ut som den gör känns inte värt. :(
ni
520
niklas100
520d 2008
Hej såg att i specen skrev du navigation
Funkar det i Europa ? Är det samma med radion som på äldre där man bara får in ojämna kanaler tex 96,3 96,5
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Navigation fungerar inte här, den är hårdvarulåst och det krävs således en helt ny enhet för att få Europa-funktion. Radion är också, precis som du skriver, låst till ojämna frekvenser. Dock är detta inget som stör mig då jag har min iPhone kopplad till stereon och kör Navigon/TomTom (vilket spöar skiten ur interna navigationsprogram) och musik genom denna.
ni
520
niklas100
520d 2008
Ja ok jag vet att jänkarna kör någon egen standard som inte funkar i Europa tyvärr
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Nya enheterna som heter MyGig (08-11) går faktiskt att programmera om men de innan är som sagt hårdvarulåsta och odugliga i Sverige. Men det är som sagt ingen förlust om man har en iPhone. :)
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Var ute och fick bilen fotad av en fotograf för några dagar sedan, tänkte att iPhonens HDR-bilder måste väck nu. Någon annan som är sådär löjligt förtjust i sin egen bil? ;)

Länk
Extremt svart bil :-)
Inga bilder på motorn?

mvh/ Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.