AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
78.475

Hejdå BMW 525, hej Dodge Magnum!

Sida 3 av 8
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Samma här..
Roligt o prova något nytt.
Känns bara positivt,för var dag som går.
Men bmw forumet kommer man inte svika.
///dicka
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Brukar inte gilla jänkare, men den där skulle jag gärna äga, brutal! :-)
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Ska också lägga ut lite bilder på den.
Soppa snål är den med trotts sin storlek.
0,65-0,70 på landsväg. Riktigt landsvägslok.
Samtigt är den väldigt lättmekat,man kommer åt de mesta utan o skruva ner halva bilen..
/// dicka
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Ja, delar och installationer på den har hittills varit en fröjd. Installerade motorvärmare på min helt själv, och jag är långt ifrån en mekarkille. Blev betydligt billigare än att lämna den till Dodge-verkstaden. Har fungerat toppen i vinter, aldrig några startproblem. Rullar runt på 20" dubbdäck vilket kanske är i största laget men alternativet var desto svårare; den minsta storleken på fälgar som går över skivorna och oken är 18". Sen fungerar det tydligen inte med vilka 18" som helst utan det är endast ett fåtal som passar. Så jag slängde helt sonika på ett set däck på originalfälgarna. Dumt om de ska stå på vinden oanvända tänkte jag. :)
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
CEk, du förmedlar en skön känsla, jag ler brett, nästan lika brett som du på filmen...

Gas On!
/CF, också göteborgare, jag lär väl se dig (eller höra dig) vad det lider
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Haha, ja det är med ett leende man sätter sig i och kliver ur den här bilen kan jag lova. Glad att jag fick en 30-årskris och köpte mig lite muskler då jag inte gillar gym. :)
Göteborgare? Nej jag är värmlänning. Har dock jobbat i Gbg, byggde Götatunneln så det vore ju onekligen passande att testköra den med rutorna nere och fullstämplad gas. :)

BTW, vill någon kolla in bilen så har jag den på Garaget.org: Länk
C.Ek: den ser riktigt fin ut.. gillar dina svarta bakljus
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
bmw_jerry; Tack! Ja, det flyter ihop bättre än som de såg ut original. Får väl dock byta innan besiktning annars åker man väl dit på det, även om det inte påverkar ljusgenomsläppet alls då jag testat det! :)
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
C.Ek.: såg dina bilder nyss. Grym bil, har alltid tyckt motorn är brutal - grattis :-D

(och jag brukar inte heller gilla jänkare...)
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Bimmernerd; Tack! Ja det är en underbar motor på alla sätt och vis. Lättrimmad, lättservad och lättstartad. Pålitlig liten rackare helt enkelt! *peppar peppar* Var inte heller förtjust i jänkare (smittad av min tysklojale far, som dock skaffat Lexus nu) men efter jag var där och pluggade så blev jag förtjust i de kanta, råa formerna med rena muskler under huven!
viobebe
Kanon snygg bil! Som dessutom låter grymmt.
Svågern hade också en Magnum fast bara en R/T!
Jänkare är tyvärr underskattade, man får mkt bil för pengarna.
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
viobebe; Ja, original låter de helt OK men jag är glad att det sitter ett eftermarknadssystem på min för det låter mer än OK. Man måste älska V8-gurgel!
Helt klart underskattade. Servicekostnaderna är näst intill "obefintliga" (ca 6000:- för en stor service) men gör det mesta själv då jag tar hem delar från USA och det blir en jäkla skillnad då. Jag var inne på M5 Touring, RS6 eller an AMG men efter att kollat servicekostnaderna så blev man onekligen mörkrädd. Då tar jag hellre lite plast i kupén. :)
viobebe
C.Ek!

Älskar V8 gurgel...:-)

Ja det är tyvärr inte många som tänker på det. Ägarkostanderna på en M/AMG/RS är ur en ekonomisk synvinkel katastrofala, skulle något rasa på dessa bilar så far man väl ta ett banklån för att reparera den. Men du gjorde helt rätt och köpte SRT8:an, mer bil för pengarna jmf med övriga M/AMG/RS, dessutom kör du en bil som inte någon annan har. Plast har även tyska premium bilar idag.. Är själv inne på jänkare, kollade faktiskt in nya Camaron idag på Hedin Bil 360 är faktiskt inte blodigt på en helt ny bil med V8.
Jämför sedan vad du får för ny bil med samma maskineri...
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
viobebe; Det är sant, jag har också tyckt att det är rätt mycket plast i tyskarna också men det är väl kanske hårdare "sammansatt" eller nåt. :) Just rariteten är något jag tycker är extra kul, jag fullkomligt älskar uppmärksamheten den får och hur den sticker ut i sin hårda design. Kul med folk som öppet kommenterar den när man är ute med den. :)

Camaron är grymt prisvärd, det var den redan innan europalanseringen men det är verkligen mycket "Bang for the buck" där. En ny bil med en V8 på 400 kusar (426 med manuell låda) för knappt 400000:- är det inte många som kan konkurrera med!
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
C.Ek v 8 sound är svårslaget ;-)
Tack för Götatunneln tjänar massor av tid på den :-)

Ha deT
viobebe
C.Ek
Kollade priser på lite service och slit detaljer i USA, riktigt billigt får jag säga.
Det man tjänar på att köpa over there och serva själv, kan man betala mellanskillnaden på soppan och tom få pengar över ;-)
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
viobebe; Nu tänker du precis som mig, helt rätt! ;) Det är löjliga skillnader på vissa delar. Inte ens ett set med låsmuttrar kunde jag köpa hos återförsäljaren här för en rimlig peng, de skulle ha drygt 800 spänn för fyra stycken. Beställde från staterna, 169 spänn inkl frakt!
viobebe
C.Ek

Fick du göra en extra rostskyddsbehandling på bilen, då vad jag har förstått är att de mer eller mindre saknar rostskydd?
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Har inte gjort nån behandling då jag kör så lite på vintern och underhåller den väl. De ska vara rätt tuffa enligt "kollegor" i Kanada.
viobebe
Ja den tillverkas väl i Kanada, om jag förstod det hela rätt.
De har ju klimat som mer eller mindre i Sverige. Anledningen att jag frågar är att en kollega på jobbet köpte en ny Wrangler i USA och på den var det inget rostskydd i fråga om.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.