AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
78.469

Hejdå BMW 525, hej Dodge Magnum!

Sida 2 av 8
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Nej, det är lite roligt med en udda kombi faktiskt. Inte så förtjust i 300C Touring även om de är i mångt och mycket identiska. Fronten ser mer kantig och rå ut på Dodgen så därför jag vill ha den.
Den har mer aggressiv front, är två cm lägre utvändigt. Invändigt har man de ofantligt sköna fåtöljerna. Sen sitter det ju Brembo runtom så den stannar ju hyfsat fort också. :) Skatten ligger på 3900:- drygt, inte mycket skillnad mot 525:an jag nyss sålde så känns OK. Sen är det ju helt annan styring osv på SRT:n så även om det sitter en Hemi i R/T:n så är det som dag och natt emellan dom två.
Tänkte strippa den på emblem (förutom Dodge-emblemen och Hemi-emblemen på sidorna) samt sidolisterna och göra en blackout på bilen. Ska bli intressant att se hur det blir. :)
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Då var den äntligen här! Hämtade den från recond söndag 13/2, körde den sakta 1 km hem till garaget och där står den nu och väntar på DEKRA-papper och sen regbesiktning. Den lilla turen var dock en fröjd, vilka jäkla fåtöljer till stolar. Att den ser ruskigt fet ut gör bara att valet känts än mer solklart. :)
lägg upp bilder nu :D
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Fixar det när vi monterat sidoblinkers i helgen. :)
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Kom på att jag hade en bild från när den precis rullat hem från Gbg så en liten sneak peek. :)

Länk
ser väldigt aggresiv ut.. lookin good :P
Ls
443
LseBeemmer
Audi SQ5 8R

Tidigare ägt:
BMW 328i -99
VW Golf R32 -04
VW Golf VR6 Syncro -97
BMW 330i M-Touring -04
Audi 1,8 TSQ BSR -00
BMW 320i STCC -05
BMW 320d -09
BMW 340i -17
Feeeeeeeeet :)
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Tack! Den är schysst i looken, har några modifieringar kvar sen är den nog perfekt och ska kunna ge några tyskar i stan en match! :)
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Ute i dagsljus. Dessvärre väntar jag fortfarande på ursprungskontroll och regbesiktning. Dryyygt!

Länk

Visa användare
29
Kimmy
728iA -95
Måste säga att jag var lite smått negativt inställd till din bil vid början av konversationen. Men efter bilderna och tanken på 6.1l HEMI så värmde jag till tanken. Grattis till en riktigt lok =)

BMW, you know it
Lite för mörka främre sidorutor för att gå igen bes väl?
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Tack! Jag var själv inte så överdrivet förtjust vid bara bilderna, men efter att fälgarna kom på och jag sett den live så wow. Kärlek vid första ögonkastet! Och HEMI ja, ljudet är gudomligt! :)

Den är för mörk på sidorutorna ja så de åker av vid regbesiktningen men det är så jäkla läckert ihop att jag kan lova att de åker på direkt efter. :)
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Hej! Här kommer, efter 2 månader med bilen, en riktig nöjd kund-uppdatering. Helt underbar att köra (och åka i) 22-tummare till trots. De flesta, inklusive min tysk-tokige far, har faktiskt bara öst lovord över den "hemska amerikanska inredningen" också. Att den sen låter, syns och hörs gör den bara mer underbar. Bjussar på lite skönt HEMI-ljud från arbetsdagen. Att köra V8:a som tjänstebil känns kanske lite överflödigt men ack så roliga milen blir! :)

Länk
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Höhö! Gillar smajlet i slutet... :D
Samma smajl vid pumpen? :P

// Erik
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Ja man kan ju inte låta bli alltså. Haha, det svider ju lite vid pumpen men när man sen vrider om nyckeln och gasar därifrån så är det värt varenda krona. ;)
Mycket trevligt och ett bra val.

6.1 liters Hemi med 425 hp och 569 Nm är hmmm kraftfullt! :-)

Hur är förbrukningen ungefär? Ca 1,3 blandat är den officiella siffran?

Planerar du köra den på vintern också?
kul film :D
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Är jättenöjd, riktigt kul med en bil som sticker ut också. Antagligen tur att jag har garage, nån sticker det väl alltid i ögonen. Har hittills stött på en tant som bara skakade i huvudet åt mig och nu senast en 40-nånting med barnvagn och fru som hytte med pekfingret mot tinningen när jag körde förbi. :)

När jag pendlat långkörning i jobbet så ligger förbrukningen på 1.0-1.1l/mil ungefär medans småturerna i stan generar 1.7-2.0l/mil ungefär så helt fel ute är de väl inte. Ska väl investera i en Diablo Predator inom snart framtid tänkte jag, där kan man justera en hel edl parametrar så som oktantal, däckstorlek etc. Sen skickar den även in 20-25 hk och även lite mer Nm så får väl se vad förbrukningen landar på då. Den ska ju bli "effektivare", tvivlar väl på det. :)

Har inget speciellt bekräftelsebehov direkt men uppmärksamheten på småturerna gör det värt förbrukningen, haha.
Är det sekretessbelagt vad du fick ge för den? :-) Tog du in den själv från USA eller den fanns i Sverige? Hur mycket har den gått?

Ok, ja, det är framförallt stadskörningen som är problemet med V8or annars är de helt ok (förbrukningen).

Enormt kul att vissa stör sig på den. Vibrerar marken av Hemi V8an när du kör förbi eller det är själva utseendet som stör dem? ;-)
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Tog in den med hjälp av en kompis som har importfirma, vi pluggade tillsammans borta i USA och känner varandra sen tidigare så det blev ju en rätt bra deal. Vi skötte det hela från Sverige då vi hade en tredje gemensam kompis därborta som flög ut till Phoenix, kollade upp den och gjorde affären och körde den till LA för skeppning. Hade gått 9500 mil vid köp och betalade väl kanske lite under vad de ligger på här, dock med en uppsättning svarta Viper 22-tummare och däck till. Lite skillnad på priser om man säger så. Några exempel;

Fyra stycken däcktryckssensorer i Sverige: ca 3600:-. USA: 1100:- inklusive frakt.
Två gasdämpare till bakluckan i Sverige: ca 1500:-. USA: 396:- inklusive frakt.
Fyra stycken låsmuttrar till hjulen i Sverige: ca 800:-. USA: 169:- inklusive frakt.

Har redan kollat upp motordelar, oljefilter osv och jag kan ju säga så mycket som att jag kommer ju inte handla på Dodge-handlare i Sverige direkt. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.