AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
78.471

Hejdå BMW 525, hej Dodge Magnum!

Sida 1 av 8
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Ja, efter lite över två år med min underbara BMW är det dags att gå vidare. När 30-årskrisen närmar sig ville jag skämma bort mig med en muskelbil och valet föll på en Dodge Magnum SRT-8 som i detta nu befinner sig ute på Atlanten med destination Sverige. Kollade runt lite på M5:or men för slantarna så får jag otroligt mycket bil så valet blev en jänkare, även om dess inredning kanske inte riktigt står sig i jämförelse så finns det mycket annat som är på plussidan. (läs: HEMI)
Tack för all hjälp här, det har varit guld värt. Självfallet kikar jag in titt som tätt här, ett av Sveriges helt klart trevligaste forum! Keep up the good work!

På återseende!
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Grattis !

Låter som en riktigt kul bil även om jag aldrig testat någon.

Hoppas du får blir nöjd !
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Har testat den och den är som ett jäkla lok men ändå praktisk när frugan vill till IKEA. :)
Tack! Hoppas den blir lika problemfri som BMW:n varit!
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Trevligt val!
Har dreglat över en sån både en och två gånger...
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Ja, var inne på en Charger först men till slut tyckte jag det vore jäkligt coolt med en fem meter lång och kantig kombi. :)
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Dom säljer ju ut jävligt läckra Chrysler 300C på blocket nu, dock dieselmotorer.
Jag o far va o testade en sån och dom går fint, detaljfinishen mycket bättre än tidigare Chrysler jag kollat på.

Hoppas du blir nöjd!
c.ek: trevligt val av bil..den bygger väl också på gamla merca e-klass precis som 300c?? vad blir slutpriset om man får fråga??
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Nöjd blir jag säkerligen!
bmw_jerry; Ja, jag är nöjd med mitt val. Stämmer att den bygger på E-klass! Så det är ju ändå hyfsat rejäla grejer som sitter i. Den landade på 200-strecket, sånär på fullutrustad förutom subwoofer i bagageutrymmet så jag är mer än nöjd!
låter som ett bra pris.. vad var det för årsmodell,färg med mera :D upp med lite mer info nu heheh
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Hehe. En 06:a, svart och köpte även med 22" svarta Viper-fälgar som nog kommer bli läckra på. Sitter ett JBA-system på som låter väldigt manligt sen köpte jag även med lite annat lull-lull så som LED-lysen bak och lite fräsiga nya lyktor. Annars är det navigation, uConnect bluetooth och hyfsat ljudpaket i den. :)
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
coolt udda köp!
Det behöver inte vara tråkigt med kombi.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Länk Lite att titta på för den som är intresserad

Ha deT
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Jag såg när Overhaulin' gjorde om en sådan. Orange med härlig lyster och svart upptill på taket och runt rutorna. Asläcker, så när som på punkteringsstuket på däcken.
Länk

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Thom525, inte för att vara petig, men den du länkade till var ingen SRT8. En sådan har lite större plastkjolar, är lite lägre men framförallt så har den en 6,1L motor på 425 hästar :D

// Erik
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
-Samt en helt annan front.

Det rullade en sedani Linköping i somras som var svart. Riktigt grym.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Okejdå, Stefan ;)
Det finns en häromkring oxå, en kombi.... går riktigt krytt faktiskt. Gurglande avgassystem och går riktigt bra. Spontanrejsade mot den några gånger innan jag sålde Ninjan.

Hoppas du får trevligt tillsammans med din bil C.Ek! Inte så billig skatt på de där va? ;)

// Erik
Motsvarande Chrysler 300 kostar ca 4700 kr i skatt så det räcker väl till. Hur blir det med en importbil då, kanske man har sån tur så att man får betala skatt efter vikten?
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Heinz_Keller skrev iofs inte att det var en SRT 8
Ville bara peka på vad de låg i för pris ca
Sen är en Hemi inte fy skam heller

Ha deT
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Ge konstigt att denna kostar mycket mindre då
Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: CLX059
Fabrikat: DODGE MAGNUM R/T
Färg: MGRÖN Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2005 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: 2D8GV58275H550335
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2010-11-24
Senaste EU-regbevis del 2: 2010-11-24
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2010-11-24)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja
Antal ägare: 0 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige:
I trafik första gången i utlandet: 2005-01-01
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej

Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Ja
Årsskatt, kr: 2998
Debitering vid påställning(inkl. avgifter), kr: 724
Återbetalning vid avställning, kr: 0
Betalningsmånad/er: februari
Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten.

Ha deT
thom525 : Varför är det konstigt? Det är ju inte en SRT-8 utan en R/T du har kollat på där.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Ge du har rätt tänkte inte på att det inte bara går på vikten numera utan även miljöklass

Ha deT
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.