|
|
|
|---|---|
|
ja som Topic, jag har köpt Led angel eyes från xenonkungen. Till denna sats fick jag med en kabelhärva med ett relä samt en säkring. Jag testade att klippa kablarna och ta ström direkt från + och - från kablarna till parkeringsljuset. Och det funkade finfint, har inte fått något felmeddelande inne i bilen när jag har startat. Men. Om jag har ljusvredet på 0 och vrider nyckeln till läge II så blinkar ringarna några snabba gånger, om jag sedan låter nyckeln vara kvar i detta läge men fortfarande har lysena avstängda blinkar dom till med en liten stunds mellanrum. Annars funkar dom utan felfritt på enbart "parkeringsljus" eller tillsammans med halv/helljus. Är det för att jag inte har relät inkopplat? Fråga: Kan något hända om jag skiter i relät? | |
|
när jag kopplade in mina så kopplade jag direkt på strömmen som gick till de gammla parkeringsljusen fick felkod om att parkeringen va sönder och blinkers började lysa svagt jag kopplade utan relät som följde med men en utav mina ringar slutade den övre halvan lysa efter bara någon vecka vet inte om det beror på att jag skippade relät |
|
| Relä är till för att "binda" + signalen när du vrider om nyckeln och sedan när du stänger av bilen för att släppa + och övergå till 0. Finns anledningar till att man får utrustningen i lådan. Visst funkar det utan, men relät gör sitt jobb. | |
|
Okej, om låter som jag får koppla om och köra med relät iallafall då. Någon som kan säga hur man ska koppla relät? Finns en vit och en gul kabel vill jag minnas, samt plus och jord. |
|
|
fick du inte med något elschema till dom ? tror relät mjukstartar ledljusen med samt att det sitter något motstånd i den för att slippa ev felkoder vet att du kan koppla relät så att angel eyes börjar lysa när du öppnar dörren eller löser upp men det blir ju lite bökigare montering |
|
|
Jag struntande i relät och det funkade utmärkt ändå på min 523 -99 |
|
|
Hampe_86. Nej jag fick ingen beskrivning med, beställde från xenonkungen. Tycker att det är dåligt. Eftersom jag inte har fått felkoder ännu (har startat bilen en snabb sväng) så kanske jag klarar mig? Och om jag nu skulle få felkoder eller liknande är det väl bara att koppla in relät? Mjukstartar? Vad menar du med det, kan dom pajja om man inte har relät?? Lelle: Okej, det verkar som om det funkar på vissa och inte på andra. Har du CCFl eller led? |
|
|
Hade 60*led från xenonkungen, fungerade utmärkt, |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.