|
|
|
|---|---|
| Jag har en bmw 325tda-95 En lampa vad jag tror är en spridare på, har börjat lysa nu. Eftersom att allt står på tyska i instruktionsboken och jag vill bara veta vad den lampan indikerar för problem, skulle jag vara tacksam för ett konstruktivt svar. Mvh Joakim | |
| Ta ett kort på lampan så blir det enklare för andra att förstå vilken du syftar på. | |
| Hur lägger jag upp en bild då? | |
|
Här: Länk Sen klistrar du in en länk till bilden i ditt inlägg. |
|
| Länk | |
| Det är alltså lampan bredvid glödgnings lampan som lyser hela tiden. | |
| Är det ingen på detta forum som har en bmw diesel, som har en svensk instruktionsbok som kan berätta för mig vad lampan menar?? | |
|
BMW E34 har en likadan lampa i instrumentpanelen. Följande text finns i instruktionsboken: "BMW 525td/tds Varningslampa för reglering av det elektroniska insprutningssystemet Om lampan lyser under körning: Funktionsstörning i det elektroniska insprutningssystemet. Bilen kan, utom i så extrema fall att motorn stannar, köras vidare på nödkörningsprogram (eventuellt med minskad effekt), men bör snarast möjligt repareras på BMW-verkstad." Mest troligt står samma text i boken till din E36 eftersom det ät samma motorer det handlar om. //Göran |
|
| Tack Göran! Då är det bästa att åka till verkstad med den då! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.