|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, vilken spec hade ni valt på en ny 5 serie touring. Jag har 460 000sek i budget. Tacksam för tips och ideer. | |
| Nu får du kanske inte svaret du hade önskat, men jag hade kikat på nya lagerbilar hos handlarna eller en demo om du kan leva med det. Då borde du kunna pruta rätt friskt och hitta en trevlig bil. Annars så är mitt tips att välja en fet motor, gärna diesel, framför prylar. Aktiv styrning skulle jag också rekommendera varmt. Vet dock inte om ekvationen går ihop för 460 papp. | |
|
Är du nöjd med din 528? Jag har tittat på en sådan med mindre utrustning eller en 520d med lite mera utrustning. |
|
| Både ja och nej. Gillar motorn även om man tycker den känns orkeslös jämfört med den som satt i min 335d. Men det är nog mest en fråga om helt olika kraftleverans. Dieseln hade all kraft man kunde önska redan från tomgång, bensinaren får man jaga lite mer men när man väl gör det är den kanon. Som helhet tycker jag att 528:an är alldeles lagom. Dock har jag fått ett exemplar men kass styrning, dålig vägkänsla, drar åt höger och så vidare. Motorn hackar dessutom med jämna mellanrum. Summa sumarum - jag är nöjd med bilen men inte med alla "småfel". Hoppas dock att BMW ska kunna rätta till allt inom kort. En sak bara, prova gärna en F11 med aktiv styrning. Den blir, i mitt tycke, en helt annan och mycket roligare bil då. Lycka till med valet! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.