|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är på jakt efter bromsar till fars 330 (2001). Vad jag (vi) är ute efter är slitsade skivor i originalstorlek (325x25mm fram, 320x22mm bak) samt belägg till dessa som är något vassare än original. Någon som vet några lämpliga butiker att söka i? Tittat med forza och en full tarox uppsättning som gick på ~9600kr, gärna lite billigare än så skulle jag faktiskt vilja ha. EBC har jag dock sorterat ut då jag mest bara hört skit om dem, men om fallet inte är så motbevisa gärna! :) Men det är slitsade skivor som gäller, körs ju dagligen och vill undvika sprickbildning som är vanligt med hålborrade. Det finns ju skivor som är borrade, dock inte rakt igenom utan som "gropar" i skivorna, det känns mer lägligt isf. Kom ihåg att bilen används dagligen så skrikande belägg är uteslutet. Behöver inte vara några grejer som står pall för 10 varv på ringen direkt utan lite vassare grejer än original bara som klarar lite hårdare påfrestningar och håller bra kvalité. Tips på sidor och tillverkare tack! Mvh Cheffer | |
| jag hade ringt pean sweden, grymt duktig/a! Länk | |
|
Annars har ju dom här rätt billiga skivor och belägg Länk 3900:- för 4stycken slitsade skivor inkl belägg. Vet inte hur dom är i kvalité,men priset låter helt okej. |
|
|
Länk Om inte skivorna finns i hans lista så skicka ett mail så fixar han hem dem utan problem. |
|
| Länk är din vän. Här finns allt från original till uppgraderingskit, ofta till svårslagna priser. Som exempel kan jag nämna att jag köpte 4 skivor (Zimmermann original-identiska) inkl belägg (Meyle) till min E34 för 2000kr inkl frakt. | |
|
Länk Länk Länk Länk Länk O många fler.... |
|
|
Dawwe Du har skrivit att du köpte "Zimmermann original-identiska".Menar du att dom var orginal zimmermann eller?Ska själv beställa ett set till min bil.Länk |
|
| Ja det var Zimmermann skivor, utan hållborrning/slitsning, därav mitt uttryck "original-identiska" | |
|
Tack för alla svar! Även om vissa var med hållborrade etc men ändå tacksam för svar :) Det blir troligast stoptech runt om från pean sweden! Kostar ju mer än ebay grejerna men så vet man ju vad man får också och det är kvalité på grejerna och dessutom svenskt så skulle något strula så är garantin mycket lättare att ta itu med. Nu till nästa fråga då, vad har ni för erfarenheter av stoptechs produkter? Jag har själv hört lite blandat men övervägande bra. Vad säger ni? |
|
| bromsmannen har 330 skivor o belägg hemma :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.