|
|
|
|---|---|
| Har en E91 330XD -06, tyvärr utan rökarpaket eller extra 12v uttag. Problem: Flertalet laddprylar är för stora, luckan går inte att stänga. Opraktiskt att ha sladdar i kläm in i boxen. Grenkopplingar kan ge för stor belastning på det enda uttaget. I bilen finns laddbehov för min Zune (bra med hårdknappar), Ipod touch, Ipad, Mifi router, blåtandsadapter, ungarnas DS, vår TomTom navigator samt min GPS bilhållare för Ipod Touch. Dra sladd från skuffuttaget? | |
|
Jag har aldrig haft behovet av att ladda 8 enheter i bilen samtidigt, men en variant är väl att dra nya uttag från batteriet och säkra upp kablaget i närheten av batteriet.. // Mvh Andreas |
|
|
Jag har löst det så här: Länk och så här (2010-11-23): Länk Numera är dock uttagen vid baksätet konstantmatade. |
|
| Angår inte mig men är det en bil du ska köra eller flytta halva vardagsrummet i bilen? Snarare dina prylar som är för många än att det saknas uttag :))) | |
| Jo, förstår att ni undrar. I praktiken är det bara min Zunespelare som är konstant ikopplad för laddning. Tips i all enkelhet: Spelare med laddkabeln ut från nederkanten och ljud ut på överkanten går utmärkt att klämma fast i luckans framkant lite i spänn så den sitter fast utan synliga kablar. Sätt en 3,5 mm y-koppling till aux uttaget och koppla in en stereoblåtandsmottagare typ Jabra BT-3030 i andra tillkopplingen. BT enheten får sticka ut lite diskret så att man kan sätta på den vid behov. Då luckan fixerar det hela är den jobbig att öppna, och vid sporadiskt behov av laddning önskar man sig ytterliggare uttag, precis som i den utmärkta länken, skall absolut testa det. BT ljud från Iphone/Ipod/Ipad låter helt OK. Taklucka är bra för sugproppsfäste till tex Ipad, ljud via bt. Tycker touchgränssnitt inte funkar någe vidare vid bilkörning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.